Snapdragon 810 در بنچمارک‌ها رویت شد: غول 64 بیتی کوالکام

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ‌دراگون 810 پیش‌تر معرفی شده بود. ولی این پردازنده ۶۴ بیتی تا مرحله نهایی و ورود به بازار به فرصت بیشتری نیاز دارد. اخیرا گفته شده که نتایج بنچمارک‌های این تراشه منتشر شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته است.
تبلیغات

هنوز بازار تلفن‌های هوشمند منتظر است تا کمپانی‌های مهم تولیدکننده تلفن‌های هوشمند، محصولات خود را با پردازنده اسنپ‌دراگون 805 روانه بازار کنند. با این حال به نظر می‌رسد که کمپانی کوالکام در حال آماده‌سازی تراشه اسنپ‌دراگون 810 است تا آن را در سال آتی میلادی روانه بازار کند. با این تفاسیر، احتمالا تلفنی چون گلکسی نوت 4 که به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 805 مجهز خواهد بود، طی زمانی کوتاه به یک تلفن قدیمی تبدیل می‌شود، چرا که مطمئنا به محض ورود اولین پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام به بازار، بسیاری از تولیدکننده‌ها درصدد عرضه پرچمداران جدید خود برخواهند آمد.

کوالکام در واقع پردانده اسنپ‌دراگون 810 خود را چندی پیش معرفی کرده بود و همه می‌دانستیم که دیر یا زود این تراشه جدید روانه بازار خواهد شد. نظر ما این است که تا یک سال آینده هیچ دستگاه مهمی با این پردازنده راهی بازار نشود ولی این نتایج تست‌ها و بنچمارک‌های آن بر روی یک تلفن نمونه آزمایشی هم‌اکنون منتشر شده است. محصولی که این پردازنده بر روی آن تست شده مجهز به یک نمایشگر ۶.۲ اینچ ۲٫۵۶۰ در ۱٫۶۰۰ پیکسل، اندروید ۴.۴.۲ و ۴ گیگابایت حافظه رم بوده است.

وقتی کوالکام چند ماه پیش جزئیات مربوط پردازنده اسنپ‌دراگون 810 را مشخص کرد، از معماری ۶۴ بیتی و ماژول ارتباطی Cat6 LTE سخن به میان آورد. 810 از بلوتوث نسخه ۴.۱، درگاه USB 3.0، اتصال NFC و اتصال وای‌فای 2- 802.11ac پشتیبانی می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید مشخصات این تراشه را در بنچمارک AnTuTu مشاهده کنید. هنوز اعداد و ارقام نتایج تست‌ها منتشر نشده است.

snapdragon-810

گفته می‌شود که نتایج بنچمارک در حالت تمام ظرفیت این تراشه ثبت نشده اند، ولی با این حال منابع آگاه، خبر از عملکرد فوق‌العاده این تراشه در بنچمارک‌های مختلف داده‌اند. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، سعی کنید از تلفن هوشمند کنونی‌تان لذت ببرید، چرا که احتمالا سال آتی با ورود اسنپ‌دراگون 810 به بازار، تلفن کنونی‌تان شما را دلزده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات