گوگل کمپانی Jetpac‌ را برای توسعه‌ی جستجوی تصویری، از آن خود کرد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در ادامه‌ی خرید‌های خود تیم توسعه‌ دهنده‌ی اپلیکیشن Jetpac را از آن خود کرد. این اپلیکیشن با توجه به تصاویر و داده‌های عمومی موجود در اینستگرام به رده‌بندی شهرها با فاکتورهایی چون شاد‌ترین شهر‌ها می‌پردازد.
تبلیغات

این اپلیکیشن در سال 2012 با عنوان اپلیکیشن راهنمای سفر برای آیپد روانه‌ی بازار شد و بعدها تمرکز خود را روی تحلیل داده‌های حاصل از اینستگرام روی آیفون‌ها متمرکز کرد. این اپلیکیشن با نام Jetpac City Giodes در دسترس است.

به‌احتمال بسیار زیاد گوگل این تیم را برای کار روی جستجو بر مبنای داده‌های حاصل از تصاویر به‌کار خواهد گرفت. گوگل اخیراً اعلام کرده که از بینایی و یادگیری ماشین برای جستجو با استفاده از تصاویری برای مفاهیمی چون غروب آفتاب، غذا و گل‌ها استفاده خواهد کرد.پیت‌واردن، مدیر فناوری جت‌پک، یکی از بهترین متخصصان در زمینه‌ی بینایی ماشین است و می‌توان وی را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های کار در این کمپانی خواند.

برای مثال سیستم جت‌پک با بهره‌گیری از ویژگی‌های موجود در تصویر همچون تعداد تصاویری که افراد در آن سیبیل دارند برای مشخص کردن مد روز در آن محل استفاده می‌کند. با بررسی تصاویر مربوط به یک محل می‌توان داده‌های بسیاری را برای آن یافت. می‌توان نتایج بسیاری را از این تصاویر دریافت که برای مثال صحت تعاریف و انتقادات در مورد یک رستوران یا کافه در یک شهر یکی از این مثال‌ها است که داده‌ها و اطلاعات آن از تصاویر استخراج شده است. همچنین فناوری مورد استفاده توسط جت‌پک قادر است تا بصورت آنی اشیا در مکان‌های عمومی را که توسط دوربین تلفن‌هوشمند ثبت می‌شود، شناسایی کند.

در روزهای آتی باید شاهد ارایه Jetpac در قالب یک اپلیکیشن در اپ‌‌استور اپل باشیم که پیش از آن در اختیار کاربران iOS قرار گرفته بود. بروزرسانی و پشتیبانی از این سرویس روز ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسد. هنوز اطلاعاتی از جزئیات این خرید منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات