صفحه نمایش یاقوت کبود آیفون 6 ممکن است کمتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم هزینه‌ بردار باشد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون بر این عقیده بوده‌ایم که پوشش صفحه نمایش نسل بعدی آیفون از یاقوت کبود خواهد بود و این پوشش هزینه زیادی را بر روی دوش اپل خواهد گذاشت. اما گزارش‌های جدید ثابت می‌کنند که ممکن است یاقوت کبودی که بر روی صفحه نمایش آیفون بعدی قرار خواهد گرفت آنطور هم که فکر می‌کنیم گران قیمت نباشد وهزینه زیادی را برای اپل ایجاد نکند.
تبلیغات

مشخص شده که اپل از ترفند‌هایی  بسیار هوشمندانه استفاده می‌کند تا هزینه‌های تولید صفحه نمایش مجهز به یاقوت کبود کاهش یابد. این تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید یاقوت کبود توسط GT Advance نام "Hyperion" را گرفته است.

اما این فرآیند کم قیمت چگونه کار می‌کند؟ اپل از شیشه‌های ارزان‌تری برای پایه و اساس صفحه نمایش استفاده می‌کند، سپس یاقوت کبود را به شکل ورقه ورقه تا بالا به کار می‌برد. البته برخی معتقدند که این فرآیند قیمتی حتی بالا‌تر خواهد داشت. برخی نیز معتقدند این روش هزینه کمتری نسبت به کارخانه تولید صفحات Gorilla Glass خواهد داشت؛ اما کوپرتینویی‌‌ها هم‌اکنون روش ورقه‌های یاقوت کبود را پتنت کرده‌اند.

پس با این اوصاف اگر اپل بتواند لایه‌های یاقوت کبود را برش دهد و برای صفحه نمایش‌‌های هر دو آیفون 4.7 و 5.5 اینچی به کار ببرد، در این بخش شاهد هزینه زیادی برای تولید این دو آیفون نخواهیم بود. البته ممکن است این شیوه روندی تحلیلی به خود گیرد و زمان زیادی را بطلبد، اما اپل برای آخرین مقاوت خود در برابر افزایش قیمت و کاهش هزینه اینکار را انجام خواهد داد.

صحبت‌های ضد و نقیض بسیاری در باره‌ی آیفون 6 مطرح می‌شود. امروز نیز وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرد که حداقل در آیفون‌های گران‌قیمت‌تر از یاقوت کبود استفاده خواهد شد. بسیاری از تحلیل گران بازار، آیفون بعدی که شاید اصلا نام آن آیفون ۶ نباشد را یک محصول انقلابی می‌دانند، محصولی که درآمد و سود بسیار زیادی را برای اپل به همراه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات