پازل: سفرهای هوایی | جایزه این هفته: یک دستگاه درایو SSD مدل Premier Pro SP900

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با پنجاهمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. پنجاهمین قسمت از سری «پازل» همچون گذشته شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره چهل و نه و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت آونگ برگزار می‌گردد. این هفته، به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهند، یک دستگاه درایو SSD مدل Premier Pro SP900 اهداء خواهد شد.

پاسخ معمای شماره چهل و نه

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی شما کاربران همیشگی و خوب زومیت تشکر می‌نماییم. در طول هفته گذشته نزدیک به ۸۷۰۰ نفر در پازل چهل و نهم شرکت کردند.

در پازل هفته گذشته هیچ نکته‌ای وجود نداشت. تنها کافی بود با اتصال هر چهار نقطه یک مربع ایجاد نموده و در پایان تعداد مربع‌های ایجاد شده را محاسبه نمایید. اگر این کار با دقت انجام شود، تعداد مربع‌های ایجاد شده برابر با عدد ۲۱ خواهند بود.

آقای علی ابتدایی از کاربران زومیت، در ایمیل خود به خوبی این مسأله را توضیح داده است:

پازل پاسخ ۴۹

بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

اما برندگان خوش‌شناس «پازل چهل و نه» عبارتند از:

آقای مصطفی بخت، ۱۸ ساله از بستک، دیپلمآقای علی پاک‌خو، ۲۴ ساله از تهران، فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوترآقای حسن کبیریان، ۲۵ ساله از قائم‌شهر، فارغ‌التحصیل مهندسی مدیریت اجراییآقای علی منصوری، ۲۶ ساله از بوشهر، فارغ‌التحصیل کارشناسی مدیریت صنعتی

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت آونگ، به هر یک از برندگان، یک عدد فلش‌درایو موبایل مدل UD320 اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به این دوستان تبریک گفته و برایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۵۰: جمعه ۲۴/مرداد/۱۳۹۳(معمای منطقی؛ سطح سخت)

مهران به طور مرتب به سفرهای کاری می‌رود. این وضعیت به او فرصت می‌دهد تا با افراد مختلف و شهرهای گوناگون آشنا شود. در خرداد ماه امسال مهران از طریق پنج شرکت‌ هواپیمایی مختلف به پنج شهر ایران سفر کرد. در طول این سفرها، مهران با افراد زیادی آشنا شد. اطلاعات سفرهای مهران در خرداد به شرح زیر هستند:

۱- از مجموع پنج سفر، سه سفر پشت سر هم مهران از ابتدا به انتها به ترتیب عبارت بودند از: سفری که با شرکت‌ هواپیمایی زاگرس داشته، سفری که در کنار یک معلم نشسته و سفری که به شیراز داشته است.

۲- مهران در یکی از سفرهای خود در کنار یک مربی ورزشی نشسته است. این سفر قبل از سفر او به تبریز بوده است.

۳- سفر مهران با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، زودتر سفر او به مشهد بوده است. سفر مشهد هم زودتر از سفری بوده که مهران در کنار یک بازیگر تئاتر نشسته بود.

۴- سفری که مهران در کنار یک پزشک نشسته، به مقصد اهواز نبوده است.

۵- مهران برای سفر به تبریز, از شرکت هواپیمایی نفت استفاده نکرده و در سفری هم که کنار مربی ورزشی نشسته از شرکت هواپیمایی زاگرس استفاده ننموده است.

۶- مقصد سفری که در آن مهران در کنار یک بازیگر تئاتر نشسته، شیراز نبوده است.

۷- پرواز مهران با شرکت هواپیمایی ماهان، دقیقا دو هفته قبل از پروازی بود که در آن با یک وکیل آشنا شده است.

۸- تاریخ پرواز‌های مهران عبارت بودند از: ۲ خرداد، ۹ خرداد، ۱۶ خرداد، ۲۳ خرداد و ۳۰ خرداد.

۹- شرکت‌های هواپیمایی مورد استفاده: ایران‌ایر، ماهان، آسمان، نفت و زاگرس.

۱۰- مقصد پروازهای مهران: شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز.

۱۱- افراد کنار مهران عبارت بودند از: وکیل، بازیگر تئاتر، پزشک، مربی ورزشی و معلم.

با توجه به اطلاعات بالا، تاریخ، شرکت‌ هواپیمایی، مقصد و شخص کنار مهران را در هر سفر تعیین کنید.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:ایمیل آدرس:  //  موضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 50در بدنه ایمیل نیز پاسخ معما، نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را درج نمایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات