ساعت هوشمند ایسوس در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد شد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف سونی که سرسختانه بر روی سیستم‌عامل اختصاصی خود برای ساعت‌های هوشمندش متمرکز شده، ایسوس راه ساده‌تر را برای توسعه‌ی ابزارهای پوشیدنی خود انتخاب کرده و پلتفرم رو به رشد Android Wear را به خدمت خواهد گرفت. بر اساس بیانیه‌ای که توسط خود مدیرعامل ایسوس منتشر شده، ماه آینده در نمایشگاه IFA شاهد ساعت هوشمند این شرکت خواهیم بود.
تبلیغات

 بیانیه‌ی ایسوس که توسط Focus Taiwan منتشر شده، اعلام می‌کند که نمایشگاه تکنولوژی IFA در برلین، ماه آینده شاهد رونمایی از یک ساعت هوشمند جدید مبتنی بر پلتفرم Android Wear خواهد بود که این بار توسط ایسوس ساخته شده است. این ابزار پوشیدنی که هنوز از نام و نشان آن بی‌اطلاعیم، ورودی ایسوس به دنیای ابزارهای پوشیدنی خواهد بود. اگرچه سازنده‌ی ابزارهای هیبریدی جالبی نظیر Padfone که گوشی و تبلت را با یکدیگر ادغام کرده، Transformer Padها و نیز Transformer Bookها چندان در خصوص چشم‌انداز کوتاه مدت ورود خود به این بازار نوپا خوش‌بین نیست و از برنامه‌های بلند مدت سخن می‌گوید.

ایسوس نیز درست همانند بسیاری تولید کنندگان دیگر ساعت‌های هوشمند آرزوهای بزرگی در خصوص آینده‌ی دستگاه‌های پوشیدنی در سر می‌پروراند. در هر حال جری‌شین مدعی است که "این آرزو و رویا امسال یا حتی در نیمه‌ی ابتدایی سال آینده محقق نخواهد شد." سوال اینجاست که آیا این جمله در خصوص تمامی تولیدکنندگان صادق است؟ یا اپل با آن محصولی که مدت‌های مدیدی در حال توسعه‌ی آن است موفق خواهد شد این مسیر ناهموار را به نحوی میانبر بزند؟

ساعت هوشمند ایسوس

حدس می‌زنیم که احتمال دوم اندکی به واقعیت نزدیک‌تر باشد. اگرچه شین معتقد است که نسل دوم ساعت هوشمند ایسوس که به نظر می‌رسد از همین الان برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن صورت گرفته موفق خواهد شد تقاضای بازار را به قله‌های رضایت برساند. بنابراین شین یا معتقد است که ورود iWatch چندان ضربه‌ی مهمی به بازار وارد نخواهد کرد، یا اینکه رشد تقاضای بازار در سال 2015 را در حدی می‌بیند که فضا را به اندازه‌ی کافی برای ورود سایر سازندگان نیز باز می‌داند.

در هر حال این رخدادها مربوط به آینده‌ی دور هستند پس اجازه دهید بر روی ساعت هوشمند ایسوس که قرار است در IFA رونمایی شود تمرکز کنیم. گفته می‌شود این دستگاه از ظاهری بهتر از سایر رقبا برخوردار خواهد بود و برچسب قیمتی نسبتا پایینی نیز بر روی آن قرار خواهد گرفت. اینکه عبارت "نسبتا پایین" دقیقا اشاره به چه سطحی از قیمت دارد هنوز مشخص نیست و باید برای فهمیدن آن اندکی دیگر منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات