آژانس امنیت ملی ایالات متحده در حال توسعه‌ی یک قاتل بدافزار است

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعات لو رفته از ادوارد اسنودن در روسیه، آژانس امنیت ملی ایالات متحده NSA در حال کار بر روی پروژه‌ای به نام MonsterMind است که امکانات جدیدی را برای امنیت شبکه‌های مجازی در اختیار دولت آمریکار قرار می‌دهد.
تبلیغات

MonsterMind فراداده‌های (MetaData) موجود در اینترنت را برای یافتن نشانه‌هایی از خطرات احتمالی مد نظر NSA پویش می‌کند و پس از آن به صورت اتوماتیک تصمیماتی برای از بین بردن خطر حمله و کاهش ریسک پذیری انجام می‌دهد. این نرم‌افزار هنوز در حال توسعه و تحقیق است و اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست. اگر این پروژه به موفقیت برسد می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را به سمت ایالات متحده سرازیر کند و این امکان را به دولت مردان آمریکایی بدهد که هر ترافیکی را که در شبکه‌ی جهانی مشکوک تشخیص دادند متوقف کنند.

اولین بار نیست که کسی موفق شده با پویش شبکه ترافیک مورد استفاده از فعالیت مشکوک را تشخیص بدهد. در پروژه‌ی ZeroPoint محققان موفق شدند با پویش یک شبکه‌ی محلی منبع بدافزار را شناسایی کنند اما این کار در ابعاد شبکه‌ی جهانی اینترنت به قدری بزرگ است که شاید فقط از NSA بتوان انتظار انجام چنین کاری را داشت. سوالی که پیش می‌اید این است که اگر MonstreMind‌ می‌تواند به صورت خودکار احتمال حمله را تشخیص دهد و آن را دفع کند، چگونه از آسیب به سیستم‌های واسطه جلوگیری می‌کند و آیا این نرم‌افزار تنها برای جلوگیری از حمله استفاده خواهد شد و آیا قادر است آژانس ملی امنیت ایالات متحده را به اهداف خود برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات