گزارش مالی لنوو در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: رشد سود خالص به لطف فروش بالای تلفن‌های هوشمند و PCها

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
لنوو، غول چینی تولیدکننده لوازم الکتریکی، توانست در سه ماهه دوم سال جاری، فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند و سود خالص خود را تا ۲۳ درصد افزایش دهد. این کمپانی در فصل گذشته موفق به کسب درآمد ۱۰.۴ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۱۳.۵ میلیون دلاری شده است.
تبلیغات

لنوو روز گذشته، گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماه دوم سال جاری را ارائه کرد و در آن خبر از رشد ۲۳ درصدی در سود خالص این شرکت داد. دلیل این افزایش درآمد فروش بسیار بالای PC و تلفن‌های هوشمند لنوو عنوان شده است.

غول چینی موفق شده است به سود خالص ۲۱۳.۵ میلیون دلاری دست یابد. این در حالی است که در همین فاصله زمانی در سال گذشته، سود خالص لنوو ۱۷۴ میلیون دلار بوده است. بلومبرگ، سود ۱۹۷ میلیون دلاری را برای لنوو پیش‌بینی کرده بودند.

جالب است بدانید که لنوو در سه ماهه گذشته موفق به فروش ۱۵.۸ میلیون تلفن هوشمند شده است که رشد ۳۹ درصدی را تجربه نموده است. این رشد فروش، باعث شده است تا لنوو به تولیدکننده‌ی اول تلفن هوشمند در چین تبدیل شود. لنوو در حال حاضر چهارمین برند بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند در جهان به شمار می‌رود و ۵.۴ درصد از کل بازار تلفن‌های هوشمند را تحت کنترل خود دارد.

بازار لپ‌تاپ ۳.۷ درصد کوچک‌تر شده است اما فروش لپ‌تاپ‌های لنوو، رشد ۱۲ درصدی را تجربه می‌کند

بخش PC همچنان ۸۰ درصد از کل درآمد لنوو را شامل می‌شود. درآمد این بخش در حالی با رشد روبرو شده است که اکثر تولیدکنندگان PC در دنیا با کاهش درآمد و فروش دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. جالب است بدانید که با وجود اینکه بازار لپ‌تاپ نسبت به سال گذشته ۳.۷ درصد کوچک‌تر شده است، اما فروش لپ‌تاپ‌های لنوو ۱۲ درصد رشد داشته است. IDC پیش‌بینی کرده که بازار PC حدود ۶ درصد کوچک‌تر می‌شود و جای خود را به ابزارهای قابل حملی همچون تبلت و تلفن هوشمند دهد.

درآمد لنوو در سه ماهه دوم سال جاری به ۱۰.۴ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته در همین فاصله زمانی ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل لنوو در جلسه‌ی مربوط به ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ گفت:

از آنجایی صنعت PC در حال احیا شدن است و از طرفی بازار تلفن‌های هوشمند از سمت تلفن‌های رده بالا به تلفن‌های میان رده تغییر مسیر داده است و همچنین به لطف تصاحب موتورولا و بخش تجارت سرورهای IBM می‌توانیم فرصت‌های بهتری را برای رشد تجربه کنیم. لنوو همچنان تلاش خواهد کرد تا سود هسته‌ی اصلی تجارت خود را افزایش دهد و ستون‌های سازمان را قوی‌تر کند تا سرتاسر مجموعه‌ی لنوو رشد کند.

لنوو در این فصل ۵.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد تا تجارت خود را گسترش دهد. این کمپانی با پرداخت ۲.۳ میلیارد دلار بخش سرورهای x86 شرکت IBM را تصاحب کرد و پیش از آن نیز با پرداخت ۲.۹ میلیارد دلار، موتورولا را از آن خود کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات