گلکسی آلفا (Galaxy Alpha) سامسونگ رونمایی شد: فریم فلزی، صفحه‌نمایش 4.7 اینچی 720p، پردازنده Exynos و رم ۲ گیگابایت

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
بعد از گذشت ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی‌های بی‌پایان بالاخره تلفن Galaxy Alpha سامسونگ رسما رونمایی شد. این گوشی‌هوشمند یکی از محصولات رده بالای سامسونگ به حساب می‌آید که از فریم فلزی برخوردار است و باریک‌ترین گلکسی ساخت سامسونگ تاکنون محسوب می‌شود.
تبلیغات

 جریان این رونمایی در کشور روسیه اتفاق افتاده و همین کشور اولین بازاری خواهد بود که خریداران آن می‌توانند این گجت جدید سامسونگ را از همین الان پیش خرید کنند.

فریم دور گلکسی آلفای سامسونگ از فلز و قاب پشتی آن از همان چرم مصنوعی که در S5 به کار رفته ساخته شده و مشخصات بسیار خوبی دارد. صفحه نمایش 4.7 اینچی، این دستگاه را در رقابت مستقیم با آیفون 6 اپل قرار خواهد داد که قرار است با اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچ و از جنس فلز ساخته شود. از بخش‌ فلزی این دستگاه که بگذریم، زبان طراحی، جایگذاری دکمه‌ها و سبک طراحی آلفا بسیار مشابه با گلکسی S5 است. همانطور که گفتیم گلکسی آلفا همچون S5 با یک قاب پشت پلاستیکی قابل جداسازی با الگویی دوختی متفاوت در کناره‌ها همراه خواهد بود. دستگاه جدید سامسونگ همچون S5 از سنسور اثر انگشت نیز بهره می برد، اما از استاندارد‌های ضد آب در گلکسی آلفا خبری نیست.

لیست مشخصات و تصاویر بیشتر سامسونگ گلکسی آلفا را در ادامه مشاهده کنید:

  • صفحه نمایش 4.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1280 × 720 پیکسل
  • اندروید کیت‌کت 4.4.4 همراه با رابط کاربری TouchWiz سامسونگ
  • پردازنده 8 هسته‌ای اکسینوس 5 اکتا (چهار هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.3 گیگاهرتز)
  • 2 گیگابایت حافظه رم
  • 12 مگاپیکسل دوربین پشتی و 2.1 مگاپیکسل دوربین جلو
  • 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، بدون پشتیبانی از کار‌ت‌های میکرو SD
  • توانایی ارتباطی 4G+ LTE، همراه با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابایت بر ثانیه و حداکثر آپلود 50 مگابایت
  • باتری با ظرفیت 1860 میلی آمپر بر ساعت
  • ضخامت بسیار کم 6.7 میلی‌متری
  • 115 گرم وزن و دارای ابعاد 132.4 در 65.5

نکته شگفت‌انگیز درباره این تلفن سرعت بسیار زیاد پردازنده اکسینوس 5 است که سامسونگ در گلکسی آلفا به کار برده است. این پردازنده نتایج فوق‌العاده‌ای را در بنچمارک‌‌ها بر جای گذاشته است. نتیجه بنچمارک AnTuTu در تلفن آلفا 37k است که در جایگاه‌ای بالاتر از گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 قرار می‌گیرد. سامسونگ در بخش ارتباطی نیز سنگ تمام گذاشته و با مجهز کردن این دستگاه به گروه ششم مودم‌های LTE سرعت بسیار بالای+ 4G v را با قابلیت حداکثر دانلود 300 مگابایت بر ثانیه (اگر اپراتور‌ها بتوانند از آن پشتیبانی کنند) به ارمغان می‌آورد.

دیگر مشخصه این گوشی هوشمند، دوربین 12 مگاپیکسلی پشتی آن است که می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K Ultra HD و با 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این اولین باری است که یک دوربین 12 مگاپیکسلی را در محصولات گلکسی سامسونگ می‌بینیم. 

قیمت گلکسی آلفا بدون قرارداد، 689 دلار است. این قیمت دقیقا بین پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S5 با قیمت 827 دلار و گلکسی S5 مینی با قیمت 555 دلار قرار می‌گیرد. زمان عرضه گلکسی آلفا برای روز ۲۱ شهریور ماه برنامه ریزی شده، اما پیش فروش این محصول از هم‌اکنون آغاز شده و سامسونگ هم برای پیش‌فروش‌های اولیه جوایز خاصی را در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات