اولین تصویر از هدست واقعیت مجازی سامسونگ بدست آمد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
آکیولس و سامسونگ با همکاری یکدیگر مشغول کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی بوده‌اند که از صفحه‌ی گوشی هوشمند بعنوان صفحه‌نمایش خود بهره خواهد برد. حال تصاویر جدیدی که از این هدست بدست آمده، نشان از آماده بودن تقریبی این دستگاه دارد.
تبلیغات

 شایعات حکایت از تصمیم سامسونگ برای معرفی هدست واقعیت مجازی خود در نمایشگاه IFA که کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد دارند. اکنون اولین تصویر از این هدست که تصور می‌شد نام Gear VR بر آن نهاده شود بدست آمده است. این تصاویر توسط وب‌سایت ورج ارائه شده که همچنین اعلام نموده این هدست تحت نام Project Moonlight شناخته می‌شود.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ

وب‌سایت ورج گزارش می‌کند که تصویر فوق متعلق به هدست واقعیت مجازی سامسونگ است، البته هنوز مشخص نیست که آنچه شاهدش هستیم یک نمونه‌ی اولیه بوده یا اینکه نسخه‌ی نهایی تولید شده با کمک آکیولس را مشاهده می‌کنیم. همانطور که گفته شد سامسونگ هدست خود را با همراهی آکیولس توسعه می‌دهد که از سویی نمایشگرهای با کیفیت سامسونگ را در اختیار آکیولس می‌گذارد و از طرفی تجربه و وضعیت آکیولس بعنوان پیشتاز این بازار نتایج مثبت فراوانی برای کره‌ای ها در بر خواهد داشت.

هدست سامسونگ حالت یک ماسک نگهدارنده خواهد داشت که گوشی هوشمند گلکسی که از آن پشتیبانی خواهد کرد را در آن قرار داده و لنزهای موجود در ماسک تصویر سه‌بعدی لازم را تولید خواهند کرد. تصویر بدست آمده، نمایانگر هدست اصلی که بسیار شبیه به آکیولس ریفت (و البته هر هدست واقعیت مجازی دیگر) است بوده که یک پوشش برای گوشی نیز احتمالا به منظور چفت کردن دستگاه بر روی هدست  آن را همراهی می‌کند.

به شکل جالب توجهی، کنترلر گیم‌پد سامسونگ نیز در این تصویر نمایان است. در حال حاضر راه‌های متعددی برای تعامل با واقعیت مجازی توسعه داده شده که برای نمونه می‌توان به جوی‌استیک‌ها و سنسورهای حرکتی که حرکت دست را برای تعامل با دستگاه ترجمه می‌کنند اشاره کرد. اما این گیم‌پد که به نحوی یادآور یک کنترلر قدیمی پلی استیشن است احتمالا باعث احساس راحتی و نزدیکی بیشتر افراد با این تکنولوژی جدید خواهد بود.

گیم پد سامسونگ

پروژه‌ی Moonlight همان تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده‌ی آکیولس ریفت را به کاربر ارائه نخواهد کرد اما قدر مسلم، می‌توان گفت که این دستگاه بهترین نمونه‌ی مبتنی بر گوشی هوشمند توسعه یافته تا کنون است. با در نظر گرفتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت موجود در اغلب گوشی‌های امروزی، استفاده از این دستگاه‌ها برای نیرو بخشیدن به یک هدست واقعیت مجازی راهکار بسیار جالب توجهی به شمار می‌رود و مسلما قرارگیری لنزهای توسعه یافته توسط آکیولس در جلوی آن‌ها موجب بهتر شدن کیفیت نهایی تجربه‌ی کاربری نیز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات