تکنولوژی جدید مایکروسافت از ویدئوهای مبتدی فیلم‌های مرور زمان فوق‌العاده‌ می‌سازد

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
شاید خیلی از شما فیلم‌هایی که با دوربین GoPro یا عینک گوگل گرفته شده‌اند را دیده باشید. افرادی به جاهایی می‌روند و شما از دید اول شخص منظره‌ی روبروی آن‌ها را تماشا می‌کنید. اما این تصاویر خیلی شبیه دید ما از اطراف نیستند. مایکروسافت برای حل این مشکل، تکنولوژی جالبی را معرفی کرده است.
تبلیغات

اکثر تصاویری که با دوربین GoPro یا عینک گوگل گرفته شده‌اند لرزش زیادی دارند و احتمال دارد از دیدن فیلمی بی‌هیجان که فردی مسیری را می‌رود یا به جسمی نگاه می‌کند حوصله‌تان سر برود. بعضی اوقات نیز فیلم را جلو برده یا سرعتش را زیاد می‌کنید که باز هم چندان جالب نخواهد شد.

مایکروسافت تکنولوژی جدیدی به نام Hyperlapse معرفی کرده که می‌تواند از ویدئوهای اول شخص فیلم‌های سرعت بالای فوق العاده جالبی بسازد. همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید با دادن فیلمی پر از لرزش به این برنامه خروجی بسیار نرم و روانی دریافت خواهید کرد:

این تکنولوژی ار فریم‌های مختلف برای تولید یک فریم جدید استفاده می‌کند و با این روش ‌تصاویری با گذر نرم‌تر می‌سازد. ابتدا مسیری از حرکت فرد به صورت مجازی تولید می‌شود سپس ضربه‌ها و حرکات اضافی حذف می‌شوند و فریم‌هایی از مسیر نرم شده پشت سر هم قرار می‌گیرند. البته گاهی فیلم پیکسلی می‌شود، به عنوان نمونه،‌ بعضی از فریم‌های خراب شده در تصویرِ بالا رفتن از صخره قابل مشاهده است. نتیجه‌ی نهایی با سرعت بالا بسیار جذاب می‌شود، به خصوص در فیلمی که از دوربین متصل به سر استفاده شده، این تکنولوژی در کنار لرزش‌گیر خود دوربین عکاسی به خوبی لرزش‌ها را می‌گیرد و از تصاویری کم ارزش نتیجه‌‌ای ارزشمند می‌سازد.

مایکروسافت پس از نوآوری که با Photosynth در تصاویر ثابت ارائه کرد این‌بار به سراغ ویدئوها رفته است. امیدواریم به زودی این تکنولوژی در اختیار جامعه‌ی بزرگ کاربران GoPro‌ و عینک گوگل قرار بگیرد تا بتوانند تجربه‌های شخصی زیبای خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات