تماشا کنید: رکورد ۶۰ ساعت پخش موسیقی وان پلاس وان با Snapdragon 801

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر از شما بخواهند تلفن همراهی با بهترین مشخصات سخت‌افزاری و مناسب‌ترین قیمت ممکن را معرفی کنید چه پاسخی خواهید داد؟ تلفن‌های سری نکسوس گوگل؟ خیر، جواب شما OnePlus One است. در این ویدئو کوالکام به معرفی ویژگی پخش طولانی مدت موسیقی در این تلفن می‌پردازد.
تبلیغات

One نام تلفن همراه شرکت تازه تاسیس OnePlus است که از نظر امکانات چیزی از بهترین‌های دنیا کم ندارد. پردازنده‌ی آن اسنپدراگون 801 است همراه با ۳ گیگابایت رم و صفحه نمایشگر ساخت JP، و در کنار این سخت افزار قوی آخرین نسخه سیستم‌عامل مشهور سایانوژن‌مود که اختصاصاً برای آن طراحی شده قرار گرفته است تا یکی از بهترین‌های ممکن را بسازد، و همه‌ی این‌ها با قیمت ۲۹۹ دلار یعنی کمتر از نصف قیمت تلفن‌های مشابه به بازار عرضه می‌شود.

سایانوژن‌مود به کار رفته در One بسیار شبیه نسخه‌ی اصلی اندروید در نکسوس ۵ است اما امکاناتی به آن اضافه شده که بعضی مثل تغییر تم قابل مشاهده هستند و بعضی تغییرات در لایه‌های سیستم‌عامل از دید کاربر مخفی شده‌اند. یکی از این امکانات قابلیت رمزگشایی و پخش موسیقی به وسیله‌ی پردازشگر سیگنال دیجیتال هگزاگون کوالکام است. Hexagon DSP تکنولوژی است که کوالکام در بعضی از پردازنده‌هایش به کار برده و به وسیله‌ی آن دستگاه می‌تواند ساعت‌ها موسیقی پخش کند بدون نگرانی از تمام شدن باتری. در این ویدئو کوالکام یک One را با باتری پر به گیرنده‌ی صدا وصل می‌کند و دستگاه بی وقفه به مدت ۶۰ ساعت موسیقی پخش می‌کند تا باتری آن خالی شود.

دانلود ویدیو

به گفته‌ی کوالکام راز این زمان طولانی، قابلیت استفاده از پردازشگر سیگنال دیجیتال هگزاگون به وسیله‌ی سیستم عامل سایانوژن‌مود در کنار باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر این تلفن همراه است. اکثر تلفن‌های همراه از پردازنده‌ی اصلی برای رمزگشایی صوتی استفاده می‌کنند اما در اسنپ‌دراگون 801 کوالکام رمزگشایی صوتی به پردازشگر هگزاگون منتقل می‌شود و این پردازشگر اختصاصی با مصرف بسیار کم انرژی، موسیقی را پخش می‌کند.

OnePlus-One-SoC

استیو کوندیک موسس سایانوژن درباره‌ی چگونگی قراردادن این ویژگی در One می‌گوید:

ما از رابط کاربر برنامه نویسی (API) استاندارد گوگل در کنار بهینه‌سازی های کوالکام استفاده کردیم. برای پخش فرمت‌های پشتیبانی شده مانند MP3 و AAC قطعه‌های بزرگ جریان صدا بدون رمزگشایی در سمت اندروید به DSP فرستاده می‌شوند. با این کار دیگر از پردازشگر برنامه‌ها برای پردازش صوت استفاده نمی‌شود و به خواب رفتن پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قدرتمند هنگام پخش موسیقی باعث صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف انرژی خواهد شد.

به بیان دیگر دفعه‌ی بعد که شما با دوستانتان به گردش می‌روید می‌توانید ساعت‌ها از موزیک پلیر OnePlus One استفاده کنید بدون اینکه نگران فراموش کردن شارژرتان باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات