چرا آیفون 6 این اندازه جلب توجه می‌کند؟!

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در زومیت خواندید که اپل در تدارک مراسمی در تاریخ 18 شهریور ماه برای معرفی نسل جدید تلفن‌هوشمند خود، یعنی آیفون ۶ است. شایعات و اخبار منتشر شده در ماه‌های اخیر نشان از تغییرات گسترده‌ی این محصول در مقایسه با آیفون 5s دارد. این تغییرات مراسم معرفی آیفون جدید را به یکی از مهم‌ترین مراسم معرفی محصولات اپل تبدیل کرده است.
تبلیغات

به‌واسطه‌ی انتشار اخبار و شایعات فراوانی که با نزدیک شدن به زمان معرفی این محصول، حجم آن‌ها نیز افزایش یافته می‌توان در مورد برخی از مشخصات تغییرات روی داده به روشنی سخن گفت. یکی از این موارد عرضه‌ی نسل جدید آیفون در دو نسخه‌ی 4.7 اینچی و 5.5 اینچی است. همه می‌دانیم که اپل تلفن‌هوشمند خود را در دو نسخه و در مراسم واحدی معرفی خواهد کرد، اما احتمالاً عرضه‌ی این دو محصول به بازار با فاصله یا بصورت محدود خواهد بود.

استفاده از صفحه‌ی نمایش در تولید آیفون جدید اهمیت فراوانی برای اپل دارد. سامسونگ اخیراً با انتشار یک آگهی ویدئوی سعی در تمسخر اپل به موجب تاخیر در استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ در تلفن‌های‌هوشمند خود داشت، اما چیزی که در این بین مشخص است، ورود یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند به عرصه‌ای است که پیش از این محل تاخت و تاز تولیدکنندگان اندرویدی بود و از این‌رو باید شاهد رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌ای در این حوزه از بازار نیز باشیم.

اما استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ تنها مشخصات تغییر یافته در آیفون نبوده و شایعات بسیاری نیز خبر از استفاده از ماده‌‌ای جدید در پوشش صفحه‌ی نمایش دارند که مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان داده است. این ماده‌ی جدید ترکیبی از مشتقات سافایر یا کریستال یاقوت کبود است که براساس شنیده‌ها مقاومت بالایی در مقابل ضربات دارد. این قابلیت می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین امتیازات محصول اپل در مقایسه با رقبا شود که همچنان از گوریلا‌گلس به‌عنوان پوششی برای صفحه‌ی نمایش خود استفاده می‌کنند.

در کنار تغییراتی که بسیاری انتظار انجام آن‌ها را به‌دلیل درخواست بسیاری از کاربران از اپل داشتند، این کمپانی قابلیت‌های دیگری را نیز به محصول خوداضافه کرده که می‌توان از جمله‌ی آن به استفاده از NFC اشاره کرد. این قابلیت هرچند کوچک است اما در آینده با توجه به پشتیبانی مناسب نرم‌افزاری از جانی توسعه‌دهندگان می‌تواند امکانات و قابلیت‌هایی کاربردی فراوانی را پیش روی کاربران قرار دهد که پیش پا افتاده‌ترین آن انجام خرید‌ها با استفاده از تلفن‌هوشمند است. همچنین نباید بهبود‌ها و تغییرات اعمال شده در دوربین را نیز از یاد برد.

کاپرتینویی‌ها محصولی ارائه خواهند داد تا بسیاری از کاربران خود و همچنین کاربران سایر محصولات را ترغیب به خرید محصول جدید خواهد کرد. تقویت سخت‌افزاری و بالا بردن قدرت پردازنده و از همه مهم‌تر استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ فاکتورهایی است که می‌تواند رکوردهای جدیدی را برای اپل در فروش تلفن‌های هوشمند رقم بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات