تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوزفون طی یک سال اخیر دو برابر شده است

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
هرچند فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوزفون به اندازه‌ی رقبای موجود در بازار چون گوگل‌پلی‌استور و اپ‌استور چندان متنوع نیست، اما این فروشگاه به سرعت در حال رشد است، بطوریکه احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد رقابت شانه به شانه‌ی این فروشگاه در کنار دو رقیب پیش‌رو خواهیم بود.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه ویندوزفون در ماه ژوئن سال جاری میلادی به ۳۰۰٫۰۰۰ اپلیکیشن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دوبرابر شده است. ردموندی‌ها در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی یعنی روزهای منتهی به سال ۲۰۱۴ خبر از وجود ۲۰۰٫۰۰۰ اپلیکیشن در فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوزفون دادند. با توجه به آمارهای اخیر می‌توان به این نتیجه رسید که فروشگاه ویندوزفون با سرعت بسیار بالایی پذیرای اپلیکیشن‌های توسعه داده شده است، بطوریکه در حدود نیمی از محتویات آن در ماه‌های اخیر اضافه شده‌اند. همچنین مایکروسافت به این نکته نیز اشاره کرده است که نیمی از توسعه‌دهندگان کنونی اکوسیستم ویندوزفون، به تازگی اپلیکیشن‌هایی را برای ویندوزفون توسعه داده‌اند، از این‌رو فروشگاه ردموندی‌ها شاهد حضور شماری از اپلیکیشن‌ها از طرف توسعه‌دهندگانی است که برای اولین بار اپلیکیشنی را در ویندوزفون ارائه داده‌اند.

مطمئناً یکی از فاکتورهای مهمی که کاربران در زمان خرید گجت‌ها آن را در نظر می‌گیرند، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی است که اکوسیستم محصول مورد نظر را پشتیبانی می‌کند. در صورت تقویت این مورد برای ویندوزفون، کاربران بیشتری به سمت این اکوسیستم رفته و در گذر زمان شاهد افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها به موازات بالا رفتن تعداد کاربران ویندوزفون خواهیم بود. هرچند نام‌های بزرگی چون اینستاگرام و واین (Vine) اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوزفون ارائه داده‌اند، اما هنوز می‌توان جای خالی نام‌های بزرگی چون یوتیوب و اسنپ‌چت و شماری دیگر از اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد که نشان از اهمیت کیفیت در کنار کمیت یک فروشگاه نرم‌افزاری دارد. آیا این مورد نیز در آینده بهبود خواهد یافت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات