پاوربانک‌‌هایی با قابلیت شارژ شدن در عرض ۱۵ دقیقه

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با رشد وابستگی ما به تلفن‌های هوشمند هر روز تقاضا برای باتری‌های بزرگ‌تر و بهتر افزایش می‌یابد. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای رفع این تقاضا عرضه‌ی باتری‌های خارجی (پاوربانک) است که می‌توانند با اتصال به تلفن هوشمند، امکان عمر طولانی‌تر شارژدهی را برای کاربران فراهم آورند. دو محصولی که در ادامه معرفی خواهیم کرد Unu Ultrapack Go و Petalite Flux نام دارند که با ابعاد جیبی قول شارژدهی یک روزه را تنها با مدت زمان شارژ 15 دقیقه به کاربر می‌دهند.
تبلیغات

ابتدا به سراغ Ultrapack Go می‌رویم که با وزن 127 گرمی ابعادی برابر: 10 در 5.2 در 1.7 سانتی‌متر دارد و یک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی در آن قرار گرفته که قادر است طی نیم ساعت به‌طور کامل شارژ شده و به گفته‌ی سازندگان حتی با 15 دقیقه اتصال به برق، 2000 میلی آمپرساعتی شارژ دراختیار کاربر می‌گذارد که برای کار در یک روز کافی به‌نظر می‌آید. در خصوص اتصالات هم اتصال اصلی یک میکروUSB است که البته سازگاری کامل با آیفون و کابل‌های مخصوص دیگر نیز در آن درنظر گرفته شده است. همچنین ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش کوچک نشانگر میزان قدرت و زمان شارژ باقیمانده را نمایش می‌دهد.

اما مدل استوانه‌ای Petalite Flux که 95 گرم وزن دارد با ابعاد 90 در 30 در 30 سانتی‌متر با ابعادی کوچک‌تر قابلیت حمل ونقل بیشتری را نیز به کاربر می‌دهد. میزان قدرت باتری به کار رفته در این محصول 2,600 میلی‌آمپر ساعت است که در عرض 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و می‌تواند با اتصال Micro USB یا Lightning اپل به تلفن همراه شما متصل شود.

ultrapack go petalite flux-3

به‌جای صفحه‌نمایش این محصول از LED‌ها برای نشان دادن میزان شارژ استفاده می‌کند، وقتی ۴ چراغ آن روشن باشد یعنی میزان شارژ به بیش از ۹۰ درصد و وقتی سه چراغ روشن باشد یعنی حداقل ۷۵ درصد شارژ در باتری وجود دارد. مدل Ultrapak از آداپتور استاندارد بهره می‌برد، اما Petalite از داک مخصوصی استفاده می‌کند. به گفته‌ی سازندگان، چنین کاری ضروری بوده چراکه انتقال چنین حجم آمپراژ بالایی ازطریق USB منجر به آسیب حتمی دستگاه خواهد بود.

این مدل‌های پاور بانک هر چند به کار همه نمی‌آید ولی برای آن‌ها که وابستگی زیادی به تلفن هوشمند خود دارند و تمام روز را با آن‌ها سپری می‌کنند بسیار کاربردی و ضروری به‌نظر می‌رسد. قیمت مدل Ultrapack  حدود ۶۰ دلار و قیمت مدل دیگر هنوز مشخص نشده است. این شرکت این باتری‌ها را به‌زودی دراختیار عموم برای پیش سفارش ازطریق Indiegogo قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات