زوم‌اپ: ایجاد شبکه‌ی اجتماعی خصوصی تمام عیار با Glassboard

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بهره بردن از امکانات شبکه‌های اجتماعی به امری غیر قابل انکار در دنیای امروز بدل شده است. اما در این بین هستند افرادی که به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست شبکه‌های اجتماعی مایلند از امکانات آن به صورت خصوصی استفاده نمایند. اپلیکیشن Glassboard دقیقا به همین منظور ساخته شده تا امکانات یک شبکه‌ی اجتماعی تمام عیار را به طور کاملا امن و رایگان در اختیار کاربر قرار دهد.
تبلیغات

چندی پیش که کمپانی فیسبوک رسما اعلام کرد که به منظور انجام آزمایش‌های گوناگون روانشناختی و جامعه شناسی، متن منتشر شده‌ی بیش از 700 هزار کاربر را تحلیل نموده تا تاثیر آن را بر دوستان و نزدیکان این افراد بررسی کند به تصمیم خود مبنی بر ترک این شبکه‌ی اجتماعی در سال 2012 بیش از پیش بالیدم.

احتمالا برخی از شما نیز با من هم عقیده هستید که دسترسی به اطلاعات شخصی افراد و از آن بدتر دستکاری عمدی آن بدون اطلاع قبلی به کاربر با هیچ منطق و قانونی قابل توجیه نیست.

حال به نظر می‌رسد که حضور یک شبکه‌ی اجتماعی خصوصی که اطلاعات آن توسط هیچ آژانس امنیتی و تبلیغاتی کنترل نشود می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

Glassboard نام اپلیکیشنی است که برای اولین بار در سال 2010 میلادی توسط برنت سیمسون و نیک بردبوری معرفی شد. هدف اولیه این دو توسعه دهنده در آن زمان، بر طرف کردن نیاز کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ایجاد یک بستر مناسب برای برقرار کردن ارتباط میان کارمندان بود. هر چند که این ویژگی هم اکنون نیز در اپلیکیشن وجود دارد، اما ارائه‌ی بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات شبکه‌های اجتماعی رایج مانند فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس در گلس‌بورد آن را به گزینه‎ای مناسب برای افراد معمولی بدل می‌سازد. می‌توان اطلاعات گوناگون شامل متن، صوت و تصویر را با دوستان و آشنایانی که خود کاربر تعیین و تایید می‌نماید به اشتراک گذاشت. مهمترین نکته این است که بر طبق ادعای توسعه‌دهندگان این اپ، تمامی اطلاعات کاربران به صورت محرمانه و غیر قابل دسترس قرار گرفته‌اند و برای کسب اطمینان بیشتر نیز با روش‌های نوین رمزگذاری شده‌اند.

glassboardapp

در نسخه‌ی رایگان گلس‌بورد می‌توانید تا سقف 10 گروه مختلف ایجاد کنید که خانواده، دوستان، کار و مشاغل متفرقه می‌توانند بخشی از آنها باشند. اساس کار این گروه‌ها و دسته‌بندی‌های گوناگون چیزی شبیه به حلقه‌ها در گوگل پلاس است.

اگر نخواهید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید هیچ فشاری بر روی شما مبنی بر انجام این کار نخواهد بود چرا که این خود شما هستید که می‌توانید برای انجام چنین کاری تصمیم گیری کنید و افرادی که واجد شرایط هستند را برای مشاهده‌ی پیام خود انتخاب نمایید.

همچنین شرکت‌های کوچک و بزرگ نیز می‌توانند وظایف و کارهای خود را با کارکنان خود به اشتراک گذاشته و ضمن برقراری امکان ارتباط تمامی افراد با یکدیگر می‌توانند بر عملکرد آنها به طور کامل نظارت کرده و میزان پیشرفت پروژه و کارها را به طور دقیق بررسی کنند.

چنانچه مایل به ایجاد یک شبکه‌ی اجتماعی کاملا خصوصی هستید، Glassboard یک گزینه‌ی ارزشمند خواهد بود. لازم به ذکر است که علاوه بر اینکه می‌توانید با استفاده از گجت هوشمند از امکانات این سرویس استفاده کنید، می‌توانید از بستر نرم‌افزاری تحت وب آن نیز از طریق مرورگر بهره‌مند شوید. برای اینکار کافی است به وب‌سایت اصلی این شرکت به این آدرس مراجعه نمایید.

این اپلیکیشن به طور رسمی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات