تماشا کنید: مقاومت یاقوت کبود آیفون 6 به نسبت گوریلا گلس

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شایعات گوناگونی که به استفاده اپل از یاقوت کبود در تولید صفحه نمایش نسل بعدی آیفون دامن می‌زند، حال با ویدیوهایی که از چند منبع معتبر به بیرون درز پیدا کرده است، اطمینان ما را از این موضوع افزایش می‌دهد. ویدیویی که مقاومت یاقوت کبود در آیفون 6 که هنوز همه چیز در آن در حد شایعه است را با گوریلاگلس که در صفحه نمایش آیفون 5s استفاده شده بود، مقایسه می‌کند.
تبلیغات

 اولین ویدیو، صفحه نمایش آیفون را با جنس یاقوت کبود نشان می‌دهد. یاقوت کبود از نظر مقاومت و سختی بعد از الماس و در رتبه دوم قرار دارد و به عنوان یک گزینه کاملا محکم جهت استفاده در صفحه نمایش آیفون 6 به شمار می‌رود. البته در این ویدیو آیفون فشار اندکی را تحمل می‌کند و نمی‌توان آن را مرجع قابل قبولی برای تست مقاومت آیفون قرار داد.

یکی از خواص سودمند یاقوت کبود، مقاومت بی‌نظیر آن در مقابل خط و خش است. تا به امروز، لنزهای دستگاه‌های iOS و همچنین روکش  تاچ‌آیدی و دکمه Home در آیفون 5S نیز از این جنس تولید شده‌اند.  البته آنطور که انتظار می‌رود، جنس یاقوت کبود به کار رفته در صفحه نمایش آیفون نوع صنعتی آن است که بدون شک مقاومت بسیار بیشتری نیز دارد و صدالبته مشکلات دیگری نیز همچون قیمت بسیار بالاتر ده‌برابری نسبت به گوریلا گلس  و تولید مشکل  و زمان‌بر را نیز به همراه دارد. 

به گفته یکی از منابعی که این اطلاعات را منتشر کرده است، یک تلفن هوشمند ساخته شده با یاقوت کبود، مقاومت 2.5 برابری در مقابل گوریلاگلس و حتی تمامی مواد موجود به غیر از الماس را دارد و به نوعی آن را می‌توان خش‌ناپذیر خواند. 

در کل، با وجود قرارداد اپل با کارخانه تولید سافایر و همچنین شواهد و موارد مشابهی که خبر از تولید آیفون 6 با این ماده می‌دهند، انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون مقاوم‌ترین تلفن هوشمندی باشد که در بین برندهای رقیبش باشد و بتواند بار انتقاداتی که بر روی دوش اپل برای تولید یک آیفون خاص که با دیگر تلفن‌های بازار تفاوت دارد، کاهش دهد. به هر صورت باید منتظر باشیم و ببینم که اپل شهریورماه امسال، چه چیزی را در معرض نمایش قرار می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات