با جدیدترین محصولات گیمینگ ASUS آشنا شوید

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
مطالعه 7 دقیقه
ایسوس جدیدترین محصولات گیمینگ خود از مادربرها سری مکسیموس تا کارت گرافیک‌های آرس را به کامپیوتکس آورده است.
تبلیغات

در نمایشگاه کامپیوتکس 2014 ایسوس با عرضه محصولات مختلف در زمینه بازی‌های کامپیوتری نشان داد که تمرکز خود را بر روی این بخش بیشتر کرده است. کامپیوتری رومیزی G20،کنسول GR8، نوت بوک GX500، مادربوردهای Maximus VII Formula و Maximus VII Impact و Crossblade Ranger، کارت گرافیک ARES III، موس Gladius و صفحه کلید GK 2000 از جمله این محصولات هستند.

رایانه مخصوص بازی ROG G20

ASUS-ROG-G20-Compact-Gaming-Desktop-PC

ROG G20 جدیدترین کامپیوتری رومیزی ایسوس مخصوص بازی‌های کامپیوتری است. این محصول که موفق به دریافت جوایز معتبر نمایشگاه کامپیوتکس مثل «جایزه بهترین انتخاب سال» و «جایزه بهترین انتخاب طلایی» گردیده است، دارای ابعاد بسیار کوچک (فقط 12.5 لیتر) است

کامپوتر ROG G20 مجهز به جدیدترین پردازنده Core i7 اینتل و کارت گرافیک NVidia GTX780 است. این ماشینِ بازی در ظاهر خود از نوآوری ویژه ای بهره می برد، به طوریکه کاربر هیچگونه دریچه تهویه ای را برروی بدنه ROG G20 مشاهده نمی نماید و این موضوع منجر به کاهش صدای سیستم خنک کننده تا 25dB می باشد. بر خلاف باطن پرقدرت این ماشین بازی از مصرف بسیار کمی برخوردار می باشد به طوریکه در حالت ایده آل فقط 20 وات برق مصرف می نماید.

اولین کنسول PC

GR8 یک کنسول PC بازی در دنیا می است که ایسوس آن را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد. این کنسول مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های Core i7 اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 750Ti است.

کنسول بازی GR8 مجهز به فناوری صوتی SupremeFX است که قادر است تا بالاترین جزئیات صدا را به گوش کاربر برساند. همچنین این کنسول می‌تواند به راحتی تصاویری با وضوح تصویر 4k را به نمایش بگذارد. یکی از ویژگی‌های جالب GR8 بهره‌گیری از گیرنده Miracast برای دریافت تصاویر به صورت بی‌سیم از دستگاه هوشمند اندرویدی است. علاوه بر این وجود فناوری WiDi به این دستگاه قابلیت ارسال تصاویر به صورت بی‌سیم به مانیتور یا تلویزیون را می دهد.

اولین اولترابوک مخصوص بازی

ASUS-ROG-GX500-Gaming-Notebook

اما ایسوس در نمایشگاه امسال اولین اولترابوک مخصوص بازی‌های کامپیوتری در دنیا را معرفی کرد. GX500 فقط 19 میلیمتر ضخامت دارد و این به معنی باریک‌ترین نوت‌بوک مخصوص بازی‌های کامپیوتری در کلاس 15.6 اینچ است. همچنین وزن این اولترابوک تنها ۲.۲ کیلوگرم است. GX500 مجهز به آخرین نسل از پردازنده های Intel Core i7 و کارت گرافیک NVidia GTX870M است.

اما یکی از نقاط قوت این نوت بوک صفحه نمایش 4K/UHD آن است، به طوریکه کاربر می‌تواند بازی‌های خود را در وضوح تصویر 3840X2160 پیکسل تجربه نماید. همچنین این صفحه نمایش مجهز به فناوری VisualMaster است که می تواند 100% رنگ‌ها را در حالت NTSC به نمایش بگذارد که این امر GX500 را به لپ‌تاپی مجهز به یک نمایشگر بسیار شارپ تبدیل می‌کند.

موس حرفه‌ای گلادیاتور

ROG Gladius در واقع یک موس حرفه‌ای مخصوص بازی‌های اول شخص یا first-person-shooter است که از ویژگی های بارزی مانند سرعت بالا، دقت زیاد، طراحی ارگونومیک و تنظیمات حرفه‌ای بهره می‌برد.

این موس طوری طراحی شده است که به راحتی در دست راست جای می‌گیرد و از مواد منحصر به فردی در ساخت آن استفاده شده است که کاربر همیشه خنکی را در دست خود احساس می‌کند. طراحی این موس به گونه‌ای است که در دو طرف ROG Gladius تمامی دکمه‌های مورد نیاز کاربر در بازی های مختلف موجود است.

این موس حرفه‌ای دارای سنسور اپتیکال با دقت 6400 نقطه بر اینچ و سرعت 200 اینچ بر ثانیه است. نکته جالب دیگر در مورد این موس امکان تعیین میزان فشار بر روی کلیک است، به طوری که کاربر می‌تواند میزان دلخواه خود را تنظیم نماید و همچنین سیم این موس نیز قابل جدا شدن است.

کیبورد مخصوص بازی GK2000

ASUS-ROG-GK2000-Gaming-Keyboard

اما در کنار موس ROG Gladius، ایسوس کیبورد حرفه‌ای ROG GK2000 را معرفی کرد. این صفحه کلید دارای امکاناتی است که یک کاربر در میدان نبرد بدان احتیاج دارد! GK 2000 دارای سوئیچ‌های مکانیکی به رنگ آلبالویی است، که می‌تواند کمک شایانی به گیمرها در بازی‌های کامپیوتری کند.

تمامی کلیدهای GK2000 کیبورد ایسوس از قابلیت برنامه ریزی بهره می برند و کاربر می‌تواند برای هریک از آنها چند برنامه را تعریف نماید. همچنین این کلیدها مجهز به  نور LED قرمز رنگ هستند که به همراه بدنه فلزی جلوه‌ای خاص و حرفه‌ای را به این صفحه کلید بخشیده‌اند.

ماکزیمم قدرت

ASUS-ROG-Maximus-VII-Formula-Gaming-Motherboard

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین عضوهای خانواده ROG ایسوس مادربوردهای سری Maximus است. مادربورد Maximus VII Formula یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین مادربوردهای سری 9 ایسوس است. یکی از ویژگی های جدید این مادربورد بهره مندی از سیستم خنک کننده موسوم به CrossChill است. در این سیستم خنک کننده که در ساخت آن از مس استفاده شده است به شدت کارایی سیستم خنک کننده بالا رفته و به سرعت دما کاهش می‌یابد. اما نکته جالب در مورد این سیستم خنک کننده، هیبریدی بودن آن است. به طوری که کاربر می‌تواند سیستم خنک کننده مایع را به آن متصل نماید و در نتیجه شاهد کاهش چشمگیر دما نسبت به حالت عادی باشد.

مادربرد Maximus VII Formula از یک کارت صدای بسیار پیشرفته با نام SupremFX Formula 2014 بهره می‌برد و از نسبت سیگنال 120dB بهره می برد. ایسوس برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت صدا و همچنین کاهش نویز تمامی اجزای این کارت صدا در مادربورد مجتمع نموده و این اجزا را برای جلوگیری از ایجاد هرگونه نویز قطعات دیگر این بخش را به وسیله تکنولوژی EMI جدا کرده است.

یکی دیگر از فناوری های بکار رفته در این کارت صدا Sonic SensAmp است که به واسطه آن و به صورت اتوماتیک Impendence هدفون را تشخیص داده و صدا را تنظیم می‌کند و همچنین قادر است تا قدرت 600 اهم را برای هدفون تولید نماید. به واسطه فناوری سخت افزاری Sonic SoundStage کاربر می تواند بهترین تنظیمات صوتی را برای اغلب ژانرهای بازی‌های کامپیوتری اعمال نماید.

Maximus VII Impact: غول کوچک

ایسوس یکی از اولین برند های بود که در زمینه مادربورد های سایز miniITX اقدام به معرفی محصولات حرفه‌ای و منطبق با نیاز گیمرها کرد. Maximus VII Impact اولین مادربورد حرفه ای دنیا در این سایز است که توسط ایسوس تولید شده است. Impact بر خلاف ابعاد کوچکش با اکثر سیستم‌های خنک کننده و کارت‌های توسعه سازگار است. اما برای پایداری هر چه بیشتر، این مادربورد مجهز به مدار رگولاتور Impact Power II است که به صورت جداگانه بر روی مادربورد نصب می‌شود. همچنین بهره‌مندی از کارت صدای SupremFX Impact II، کارت توسعه mPCIe Combo IV به همراه کارت شبکه 802.11ac و بلوتوث 4 از دیگر امکانات این مادربورد است.

Impact CoolHub یک کارت توسعه اضافی برای این مادربورد است که دارای دو سوکت فن 4 پین به همراه سوئیچ LN2 برای امکان فعالیت در دماهای زیر صفر است.

ورود ایسوس به حوزه مادربوردهای +FM2

ROG Crossblade Ranger اولین مادربورد گیمینگ +AMD FM2 ایسوس است. این مادربورد تمامی ویژگی‌های محصولات ROG مانند کارت صدای SupremFX Formula 2014، کارت شبکه پر سرعت اینتل، GameFirst III و KeyBot را دارا است.

Ares III: کارت گرافیک لوکس از جنس آینده

ASUS-ROG-ARES-III-Graphics-Card

ایسوس تبحر خاصی در تولید محصولات به اصطلاح Limited-Edition یا تولید محدود دارد. یکی از این کالاها کارت گرافیک Ares III است. این کارت مجهز به دو پردازنده گرافیکی از خانواده Radeon™ Hawaii XT است. Ares III از سیستم خنک کننده مایع بهره می برد که تا 25% نسبت به مدل‌های معمول قابلیت خنک‌کنندگی بیشتری دارد. وجود 8 گیگابایت حافظه پر سرعت DDR 5 آن را به یک ابرقدرت در دنیای کارت‌های گرافیکی نموده است. لازم به ذکر است که از این کارت فقط 500 مدل تولید شده و در پشت این کارت ها شماره تعداد تولیدی آن، نمایش داده شده است.

مانیتور حرفه‌ای برای گیمرها

ASUS-ROG-SWIFT-PG278Q-Gaming-Monitor

مانیتور ROG Swift PG278Q در واقع اولین مانیتور 27 اینچ در دنیا است که از تکنولوژی NVidia G-SYNC بهره می‌برد. تکنولوژی NVidia G-SYNC در واقع یک کیت سخت‌افزاری است که بر روی مانیتور نصب شده و به کارت گرافیک اجازه می‌دهد تا نرخ بازسازی تصاویر را با توجه به وضعیت های مختلف کنترل کنید که این کار از ترکیب روش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام می‌شود.

بدین ترتیب تصاویر نسبت به قبل بسیار بهتر و روان‌تر نمایش داده می شود. صفحه نمایش این مانیتور از نرخ بازسازی شناور+120 هرتز بهره می‌برد که در بازه‌ها و شرایط متفاوت این عدد تغییر می‌نماید. اما نکته دیگری که شاید کسی انتظار آن را نداشت ضخامت بسیار کم این محصول است که فقط 6 متر ضخامت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات