تصاویری برجسته از حیات وحش

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
مطالعه 6 دقیقه
جانداران وحشی معمولاً و تا حد امکان از برخورد با بشر اجتناب می‌ورزند، در نتیجه اکثر قریب به اتفاق انسان‌ها در طول زندگی‌ خود تنها دورادور شاهد اتفاقات زندگی‌شان بوده و آن را مورد تحسین قرار می‌دهند. در این مطلب توجه شما را به عکس‌هایی از زندگی روزانه این موجودات جلب می‌کنیم.
تبلیغات

شاید به دلیل همین دوری گزیدن است که عکاسان حیات وحش تا این اندازه مورد توجه و احترام قرار دارند، آنها زمان و استعداد خود را به این کار اختصاص داده و حتی اغلب، زندگی خود را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند، تا تصاویری نفس گیر و خیره کننده از این جانوران در زیستگاه‌های طبیعی‌شان تهیه کنند. هر چند متاسفانه خشکسالی، بالا آمدن سطح آب دریاها و ذوب شدن یخ‌های قطب شرایط زیست محیطی را دگرگون کرده و باعث از میان رفتن تدریجی زیستگاه این جانوران و در کل، حیات وحش شده است.

در نتیجه Mashable.com در خلال هفته‌های اخیر از خوانندگان خود درخواست کرد تا تصاویر برداشته شده از حیوانات وحشی را فارغ از اینکه این تصاویر در صحرای آفریقا تهیه شده باشند یا در حیاط پشتی منزل، با این سایت و در قالب یک رقابت عکاسی به اشتراک بگذارند. در این برنامه برنده جایزه عکاسی حیات وحش، ویلیام برارد لوکاس (William Burrard Lucas) نیز به عنوان مهمان آنها را همراهی کرده و نقطه نظرات خود را در مورد تصاویر ارسالی برتر با برگزار کنندگان درمیان گذاشته است.

لوکاس در مورد این برنامه می‌گوید:

 فوق‌العاده عالی است که چنین تنوع گسترده‌ای را شاهد هستیم، از موضوعات ارائه شده از حیات وحش شهری گرفته تا حیوانات ساکن آفریقا و از موجودات عظیم الجثه گرفته تا موجودات کوچک، بسیار خشنودم که می‌بینم بسیاری از تصاویر ورودی، نشان دهنده تلاش عکاس برای به ثبت رساندن تصاویری کاملاً متفاوت و خاص هستند، تلاشی که قطعاً تحسین برانگیز است.

در ادامه شاهد ده تصویر برتر ارسالی خواهیم بود و در عین حال از نظرات لوکاس در مورد این تصاویر مطلع می‌شویم. ما را در مرور این تصاویر همراهی کنید.

یک تلاش برجسته

10349649 860862553927851 932685538 n

لوکاس: یک عکس عالی، کاملاً خاص و متفاوت! نمایش عالی از ارتباط بین یک حیوان وحشی با فضای شهری. ترکیب بندی خوب سوژه (حواصیل) با محیط شهری در پس زمینه عکس به همراه یک نورپردازی مناسب.

قورباغه بزرگ آمریکایی

10175228 485881134845016 1354336691 n

لوکاس: ایجاد هماهنگی بین خطوط برگ و سوژه یعنی قورباغه، جالب توجه بوده و به خوبی انجام شده است. قاب بندی تصویر نیز مناسب و استفاده از رنگ سبز هم ایده‌ای هوشمندانه است.

به آب زدن شیر ماده

fabiangieske

نمایشی تحسین برانگیز، موضوعی دقیق، فوکوس خوب و ثبت یک لحظه هیجان انگیز. ژرفای اندک آبی که در زمینه‌ی عکس قرار گرفته نشان می‌دهد شیر ماده در حال شکار بوده است.

پرنده تنها

john-cowsar

تصویری عالی با موضوعی جالب، این عکسی قابل توجه است چرا که در نگاه اول شما دو پرنده را مشاهده می‌کنید، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که یکی از این پرنده‌ها در واقع یک جوانه است. زمینه‌ی عکس نیز به خوبی انتخاب شده است.

غواصی در گالاپاگوس

bqzj-dncyaeuudc

تصویری کامل و دوست داشتنی از این موجودات کنجکاو و بازیگوش، در کنار ارتباط چشمی عالی و رابطه مناسبی که بین عکاس و سوژه برقرار شده، عمق، زاویه و پرسپکتیو گسترده این تصویر نیز سبب شده تا بیننده ارتباط قوی‌تری را با محیط زیست این جانور برقرار کند.

وال کوسه در مالدیو

elite-diving-agency

یک عکس عالی از یک وال کوسه، به شخصه شعاع‌های نوری که در اعماق دریا می‌درخشند و همچنین بازتابی که روی سوژه ایجاد کرده‌اند را دوست دارم. منظره‌ی کف دریا نیز به جذابیت صحنه افزوده است.

بازگشت به خانه

margot-raggett

یک تصویر گویا و تحسین برانگیز از یک شیر نر. عکاس ارتباط خوبی با موضوع برقرار کرده و محیط یک دست و ساده اطراف نیز از پرت شدن حواس بیننده جلوگیری نموده است.

پلنگ در پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

10414014 1522923024602297 1383561849 n

یک عکس پویا و خوب از یک پلنگ در حال انجام دادن کاری که این گونه در انجام آن استادند. به علاوه رنگ و نورپردازی عالی را در این تصویر شاهد هستیم.

بچه پلنگ در جستجوی نوازش

10453952 308262539340561 1043264525 n

یک ارتباط گیرا و دوست داشتنی بین مادر و فرزند، مخلوقاتی زیبا و موفقیت عکاس در ثبت یک لحظه‌ی عاطفی.

کرگدن سفید حقیقتاً یک موجود غول پیکر است

10354528 641571695926478 2002375715 n

یک تصویر تماشایی از یک کرگدن سفید. انتخاب پس زمینه ساده برای این تصویر سبب شده تا حسی از آرامش و دوری از مزاحمت به بیننده القا شود. استفاده مناسب از فیلتر نیز سبب افزایش تأثیر گذاری آن شده است.

استراحتگاه

frank-binder

یک تصویر در خورد توجه از جانوران در زیستگاه طبیعی‌شان. به شخصه ترکیب بندی تصویر و طرز قرار گرفتن شیرهای دریایی در محوطه را تحسین می‌کنم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات