زوم‌اپ: عملکرد بهتر باتری با Snapdragon BatteryGuru

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فارغ از قابلیت‌های بی‌شماری که گجت‌های هوشمند امروزی در اختیار کاربران قرار می‌دهند باید گفت که طول عمر اندک باتری آنها یکی از مواردی است که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند. در زوم‌اپ امروز قصد داریم اپلیکیشنی را به شما عزیزان معرفی نماییم که با استفاده از آن در دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ساخت کمپانی کوالکام می‌توانید طول عمر باتری دستگاه اندرویدی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
تبلیغات

بسیاری از ما با شنیدن نام اسنپدراگون به یاد پردازنده و سیستم-روی-یک-چیپ ساخت کوالکام می افتیم. اما باید به خاطر داشته باشیم که این کمپانی آمریکایی تنها مشغول به توسعه‌ی محصولات سخت‌افزاری نبوده و در کنار آن سعی می‌کند محصولات نرم‌‌افزاری مورد استفاده کاربران را نیز تولید نماید.

یکی از این محصولات نرم‌افزاری، اپلیکیشن Snapdragon BatteryGuru است که به منظور ارتقاء طول عمر باتری دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون طراحی و ساخته شده است.

امروزه بسیاری از دستگاه‌های هوشمندی اندرویدی مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون هستند و به همین منظور چنانچه شما نیز یکی از همین دستگاه‌ها را در اختیار دارید می‌توانید از این اپلیکیشن به نحو احسن بهره ببرید.

batteryguru

پس از نصب و راه‌اندازی اولیه اپلیکیشن، یک پیغام به شما نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند نرم‌افزار در حالت یادگیری است و زمان تخمینی پایان این حالت نیز به شما اعلام می‌شود. منظور از حالت یادگیری این است که اپلیکیشن به مدت 2 تا 4 روز عملکرد و نحوه‌ی تعامل شما با دستگاه و همچنین کار کردن با اپلیکیشن‌های گوناگون را زیر نظر می‌گیرد و پس از پایان بازه‌ی چند روزه عملکرد اصلی خود را آغاز می‌کند.

پس از پایان مرحله‌ی یادگیری، نیاز به هیچگونه تعامل توسط کاربر با اپلیکیشن وجود ندارد چرا که Snapdragon BatteryGuru به صورت خودکار سلسله‌ اقداماتی جهت صرفه جویی در مصرف انرژی به انجام خواهد رساند.

تصور عام بر این است که چون این اپلیکیشن توسط کمپانی سازنده‌ی پردازنده‌ی دستگاه ساخته شده است می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه داشته باشد. البته در واقع چنین نیز هست اما کاری که Snapdragon BatteryGuru انجام می‌دهد این است که فاصله‌ی زمانی همگام‌سازی اپلیکیشن‌های فعال بر روی دستگاه را تغییر می‌دهد و به همین دلیل در مصرف انرژی صرفه جویی می‌نماید.

البته می‌توانید فواصل زمانی همگام سازی را دستکاری نموده و به عنوان مثال اپلیکیشن جیمیل را به گونه‌ای تنظیم کنید که هر زمان که خود اپ مایل بود بتواند اینکار را انجام دهد. البته پیشنهاد می‌شود پس از پایان دوره‌ی یادگیری اینکار را انجام ندهید. همچنین توصیه می‌شود اینکار را در مورد بیش از دو یا سه اپلیکیشن به انجام نرسانید.

قابلیت‌هایی دیگری چون کنترل روشن و خاموش شدن قابلیت وای‌فای نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که از طریق آن، تلفن زمان‌هایی که شما به اینترنت وای‌فای متصل می‌شوید را فرا گرفته و در آن ساعات خود به خود وای‌فای را روشن می‌کند. همچنین ساعات عدم اتصال به اینترنت را نیز بر اساس استفاده شما در چند روز اول مشخص نموده و در صورتی که در این ساعات برای مدتی از تلفن خود استفاده نکنید، انصال وای‌فای را خاموش می‌کند.

این اپلیکیشن به طور اختصاصی برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات