اپل برای توسعه بازاریابی iWatch معاون فروش تَگ‌هویر را به استخدام درآورد

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد اپل برای گجت‌های پوشیدنی برنامه‌ی ویژه‎ای دارد چرا که دقیقا با همان وسواسی که در تیم ساخت گوشی‌ هوشمند خود داشت، به دنبال جذب بهترین‌ها برای تولید، عرضه و پشتیبانی از ساعت هوشمند خود است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی  مدیر شرکت LVMH اعلام کرده است که اپل در پی بدست آوردن اطلاعات و تجربیاتی از شرکت‌های سازنده‌ی ساعت، Patrick Pruniaux معاون فروش شرکت TAG Heuer را به استخدام خود درآورده است. پرونیواکس بعنوان فردی که متخصص بازاریابی ساعت است؛ احتمالا در زمینه بازاریابی ساعت با تیم بازاریابی اپل همکاری خواهد داشت، جایی که فیل شیلر بعنوان رییس بازاریابی بین‌المللی اپل در رأس امور قرار دارد.

Jean-Claude Biver مدیر گروه شرکت‌های LVMH در این رابطه به CNBC گفته است:

کوپرتینویی‌ها بدنبال کسی هستند که بتواند گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت را در حجم بالایی بازاریابی کند، بنابراین واضح است که Patrick Pruniaux روی iWatch کار خواهد کرد.

او در این مورد می افزاید:

اگر Pruniaux به یکی از شرکت‌هایی که با ما رقابت مستقیم دارند، می‌رفت احساس می‌کردم به ما خیانت کرده است ولی حالا که به اپل می‌رود، احساس می‌کنم تجربه فوق‌العاده ای برای او خواهد بود. آقای Pruniaux دومین نفر از سمت راست

اپل در تلاش است تا با به استخدام در آوردن کارشناسان سوییسی، عبارت ساخت سوییس را در کنار ساعت هوشمند خود تداعی کند. Mario Ortelli تحلیلگر مسائل مربوط به کالاهای لوکس معتقد است ساخت سوییس در بازار ساعت مترادف با محصول با کیفیت است. او در این مورد می‌افزاید:

مطمئنا اپل در تلاش است تا خود را به سازندگان سوییسی نزدیک کند، اما سوییسی‌ها علاقه چندانی به همکاری با اپل ندارند. اگر یک تولید‌کننده  ساعت لوکس باشید و بخواهید با اپل همکاری کنید، نام و پرستیژ شرکت شما افت می‌کند. سازندگان ساعت در سوییس نمی‌خواهند تا محصولی مانند آیفون تولید کنند، آیفون در کالیفرنیا طراحی می‌شود ولی مونتاژ آن در چین صورت می‌پذیرد، سوییسی‌ها نمی‌خواهند تا از ارزش برند ساخت سوییس با چنین اقداماتی کاسته شود.

اگرچه ذکر این نکته که همکاری یک برند با اپل باعث کاهش ارزش آن شود، عجیب به نظر می‌رسد (آن هم برندی مانند اپل که اگر با ارزش‌ترین برند تجاری دنیا نباشد، حتما جزو با ارزش‌ترین‌ها قرار دارد) ولی باید پذیرفت که ساعت‌های سوییسی نیز درست مانند خودروهای آلمانی، فرش ایرانی و ... دارای اعتبار و جایگاهی خاص در طول سالیان دراز هستند و حتی فکر این که این اعتبار را از دست دهند، شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها را می‌آزارد.

 با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط اپل هیچ بعید نیست این شرکت قصد داشته باشد تا ساعت هوشمند خود را به صورت مستقل و نه یک ابزار جانبی برای آیفون به بازار عرضه کند. شما در مورد راهبرد اپل برای ساعت هوشمند خود چه فکر می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات