کورتنا، دستیار صوتی مایکروسافت به رکورد پیش‌بینی صحیح ده بازی دست پیدا کرد

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه دستیار صوتی ویندوز فون 8.1 یعنی کورتنا نیز همچون سایر دستیارهای فعلی همچنان قادر به پشتیبانی کامل از کنترل صوتی نیست اما به خوبی می‌تواند به هر پرسشی که داشته باشید پاسخ دهد. اکنون به نظر می‌رسد این دستیار صوتی طی جام جهانی 2014 نقش اختاپوس پیشگوی دوره‌ی قبل را بازی می‌کند و به خوبی قادر بوده نتیجه‌ی مسابقات را پیش‌بینی نماید.
تبلیغات

 بسیاری از دوست‌داران فوتبال در سراسر دنیا سوالاتی را در خصوص برنده‌ی مسابقات مختلفی که طی جام جهانی 2014 برگزار می‌شود پرسیده‌اند. جالب است بدانید که تا کنون این دستیار صوتی دوست داشتنی هرآنچه پیش‌بینی کرده درست از آب درآمده است. آخرین پیشگویی کورتنا مربوط به مسابقه‌ی آلمان و فرانسه بوده که دیشب در چارچوب یک چهارم نهایی برگزار شد و دستیار صوتی مایکروسافت نیز پیروزی آلمان را پیش‌بینی کرده بود.

کورتنا همچنین پیروزی برزیل بر کلمبیا را نیز پیش‌بینی کرده بود و به نظر می‌رسید اعتقاد بیشتری به میزبان این جام دارد. با این حساب، دستیار صوتی ویندوز فون به دهمین پیش‌بینی صحیح خود نیز دست پیدا کرد تا بیش از پیش خود را در دل کاربران جا کند. کورتنا از جنبه‌ی پاسخگویی به سوالات انسانی از بهترین دستیارهای صوتی بوده و مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای بر تبدیل آن به یک هم‌صحبت جذاب برای انسان‌ها داشته است.

لازم به ذکر است که کورتنا این پیش‌بینی‌ها را صرفا بر پایه‌ی شانس ارائه نکرده و بر پایه‌ی الگوریتم جستجوی بینگ به حدس پیروز بعدی میدان می‌پردازد. البته توصیه می‌کنیم بر اساس پیش‌بینی‌های کورتنا شرط بندی نکنید چرا که در درجه‌ی اول فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی بوده و در درجه‌ی دوم، حتی ماشین‌ها نیز اشتباه می‌کنند. مسلما در چند بازی باقی مانده از این جام، یک چالش جذاب پیش روی دستیار صوتی مایکروسافت خواهد بود. آیا کورتنا موفق می‌شود به پیش‌بینی‌های صحیح خود ادامه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات