شاتر: انقلاب دیجیتال، نمایشگاهی برای نمایش اثر فناوری در هنر

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
فناوری‌ نقش انکارناپذیری در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها داشته‌ است و در این بین هنر، یکی از جلوه‌های نمایش برداشت بشر از محیط اطراف است که از نگاه هنرمندان بیان می‌شود. مرکز Barbican لندن میزبان نمایشگاهی با عنوان Digital Revolution یا انقلاب دیجیتال است که به نمایش جلوه‌هایی از تلفیق فناوری با هنر می‌پردازد.
تبلیغات

یقیناً با عمیق‌تر شدن جای پای فناوری در زندگی انسان، هنر نیز از این موضوع بی نصیب نبوده و فاکتورهایی از فناوری را به عاریه گرفته است. نمایشگاهی با عنوان انقلاب دیجیتال در مرکز Barbican لندن در حال برگزاری است که به تاثیر فناوری در چهار دهه‌ی اخیر می پردازد.

این نمایشگاه با یک گالری با عنوان باستان‌شناسی دیجیتال آغاز می‌شود که شامل تصاویری از تحولات تکنولوژیک در تاریخ بریتانیا است. در این قسمت می‌توان ابتدایی‌ترین ماشین‌ها و ابزار‌هایی را مشاهده کرد که اولین قدم‌ها در ورود فناوری به زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهند. این ماشین‌ها شامل Magnavox Odyssssey (اولین کنسول بازی ویدئویی)، Speak & Spell (ابزاری آموزشی ساخت تگزاس اینسترومنتز برای آموزش الفبا) و Pong Cabonet (اولین کنسول بازی بازی‌های Arcade که در رستوران‌ها قرار می‌گرفت) می‌شد. در بخش دیگری از این نمایشگاه تاثیر فناوری‌های رایانه‌ای روی تولید فیلم‌های سینمایی پرداخته شده است که نمونه‌های مورد تاکید فیلم‌هایی چون Inception، Gravity و How to Train Your Dragon است.

با نمایش پیشرفت فناوری در تاریخ، نمایشگاه انقلاب دیجیتال بازدیدکنندگان را با آثار هنرمندان معاصر آشنا می‌کند که این بخش با نمایش و رقص لیزری که بصورت تعاملی تابیده می‌شود، همراه شده است. همچنین این بخش شامل آثاری از مجموعه‌ی Yuri Suzuki، طراح برجسته‌ی ژاپنی و Will.I.AM به‌همراه قطعاتی از پروژه‌ی DevArt گوگل و شماری از بازی‌های ویدئویی مستقل است.

لینک دانلود ویدئو

این نمایشگاه با محوریت آثار هنری و نمایش تاثیر فناوری در تغییر مسیر هنر و بازدیدکنندگان را با نقاط عطفی که فناوری در هنر ایجاد کرده آشنا می‌کند. در ادامه می‌توانید تصاویری از بخش‌های مختلف این نمایشگاه را به‌نظاره بنشینید.

DigitalRevInt1

تصویری از بخش آغازین نمایشگاه که شامل اولین ماشین‌ها با داشتن ویژگی‌هایی از فناوری‌های رایانه‌ای است.

 

DigitalRevInt2

بخشی از نمایشگاه که در آن کاربران قادرند با رابط‌کاربری تعاملی موجود نحوه‌ی نمایش جلوه‌های ویژه در فیلم Inception را از نزدیک لمس کنند.

 

DigitalRevInt3

Pyramid حاصل کار Yuri Suzuki و will.i.am است که با استفاده از سرهم کردن قطعات مورد استفاده برای ساخت پیانو، درام و گیتار بصورت مجدد در قالب سه هرم به نمایش گذارده شده است.

 

DigitalRevInt4

این اثر Treachery of Sanctuary نام داشته و ساخته‌ی Chris Milk است. در این اثر از یک سنسور کینکت برای دریافت تصاویر کاربران به‌همراه گرافیک سه‌بعدی به‌منظور نمایش تلفیقی از تصاویر گرافیکی با سایه‌ای از حالت بدن کاربر بهره گرفته شده است. این تصاویر در قالب تصاویر داستانی با رویه‌ی داستانی مشتمل بر سه قسمت تولد، مرگ و تغییر ماهیت ظاهری به نمایش گذارده شده است.

 

DigitalRevInt5

 پروژه‌ی عظیم DevArt گوگل که در آن از همه‌ی افراد دعوت شده تا از کد نویسی به خلق آثار هنری بپردازند. در این تصویر مجموعه‌ای از آثار خلق شده در قالب این پروژه را می‌بینید.

 

DigitalRevInt7

یکی از آثار هنری مبتنی بر DevArt گوگل که توسط Zach Lieberman‌ نیویورکی خلق شده است و در آن با استفاده از اصوات حاصل از میلیون‌ها ایستگاه رادیویی در گوشه گوشه‌ی جهان، صداهایی را در قالب موسیقی ایجاد می‌کند.

 

DigitalRevInt6

Wishing Wall یا دیوار آرزوها که در آن تبدیل زمزمه‌ها به تصاویر دیجیتال که با استفاده از DevArt گوگل انجام پذیرفته است.

 

DigitalRevInt8

Petting Zoo یا بازوهای روباتیک که قابلیت رفتار تعاملی دارند.

 

DigitalRevInt9

یکی از بهترین آثار نمایشگاه که در آن می‌توان با گرفتن و هدایت پرتوهای لیزر با دست، نقش و نگار دلخواه خود را با استفاده از این پرتوها ایجاد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات