گوگل برای جلوگیری از کشته‌شدن لری پیج و سرگی برین توسط ترمیناتورها چاره‌اندیشی کرده است!

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بعنوان شرکتی که خود، بیشترین احتمال را برای بازسازی شبکه‌ی آسمان (SkyNet) در دنیای واقعی دارد تدابیری اندیشیده تا هنگامی که ترمیناتورها به ما حمله کردند جان بنیان‌گذاران خود را حفظ کند! جالب است که کد مربوط به این سیستم درست در مقابل چشمان ما و در وب‌سرورهای گوگل پنهان شده است.
تبلیغات

 گوگل اخیرا یک فایل robot.txt جدید را بر روی سرورهای خود آپلود نموده که به نظر می‌رسد با یک شوخی جالب سعی در جلوگیری از اقدام ترمیناتورها علیه لری پیج و سرگی برین دارد. فایل‌های robot.txt ابزاری هستند که مدیران وب‌سایت‌ها و سرورها برای اعمال دستورات خود به ربات خزنده‌ی موتور جستجو و منع آن از دستیابی به بخش‌های خاصی از سایت به کار گرفته می‌شوند. این فایل متنی کوچک و ساده ابزاری بسیار کاربردی است که اغلب موتورهای جستجو از جمله گوگل آن را می‌شناسند. اما فکر می‌کنید نابودگرهای ماشینی نیز قادر به تشخیص آن باشند؟! این ابزار به تازگی بیست سالگی خود را جشن گرفته که احتمالا به همین دلیل گوگل در فایل جدید robot.txt  که آپلود کرده این چند خط را قرار داده است:

"User-Agent: T-1000 User-Agent: T-800 Disallow: /+LarryPage Disallow: /+SergeyBrin"

معنی این خط‌ها این است که لری و سرگی از حملات نابودگر تغییر شکل دهنده‌ی T-1000 از فیلم «ترمیناتور 2: روز قضاوت»، و نیز مدل کلاسیک‌تر آن یعنی T-800 که آرنولد نقش آن را برعهده داشت در امان باشند. ضمنا به این نکته نیز توجه کنید که متاسفانه این دستورالعمل قابلیت پیش‌گیری از مدل T-888 در ترمیناتور: سارا کانر، را ندارد و باید امیدوار باشیم که این مدل از نابودگرها دستشان به بنیان‌گذاران گوگل نرسد.

آنگونه که به نظر می‌رسد در صورت مسلط شدن شبکه ی آسمان، هیچ‌کس اهمیتی برای جان رئیس هیئت مدیره‌ی گوگل یعنی اریک اشمیت قائل نیست؛ البته مگر اینکه حقیقت به نحوی باشد که تمام روبات‌ها همه چیز را به او گزارش دهند...!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات