احتمالاً اپل سیستم امنیتی مبتنی بر موقعیت مکانی را در آیفون‌ها پیاده کند

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امنیت گجت‌ها براساس موقعیت مکانی کاربر; این موضوع یکی از مفاهیم جدید در مورد حفظ امنیت گجت‌ها در کنار تسهیل استفاده از آن‌ها است. برای مثال، کاربران در محیط منزل برای استفاده از آیفون خود نیاز به وارد کردن کد امنیتی نخواهند داشت، چراکه به‌نظر می‌رسد اپل با ثبت چنین پتنتی سعی در استفاده از آن در آیفون‌های خود دارد.
تبلیغات

همانطور که گفتیم اپل پتنتی را با عنوان Location Based Security System for iPhone در موسسه‌ی نام‌های تجاری و پتنت‌های ایالات متحده به ثبت رسانده است. براساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از رابط کاربری آیفون وهمچنین تنظیمات آن با توجه به موقعیت مکانی کاربر و محلی که وی در آن حضور دارد، تغییر خواهد کرد.

از این‌رو کاربران قادر خواهند بود تا تنظیمات امنیتی متفاوتی را برای مکان‌های مختلفی که در آن‌ها حاضر می‌شوند، تنظیم کنند. برای مثال می‌توان تنظیمات را طوری تغییر داد که دیگر در منزل خود نیازی به وارد کردن رمز عبور برای استفاده از تلفن‌هوشمند خود نباشید یا می‌توان آیفون 5S را طوری تنظیم کرد که دیگر در محیط منزل نیازی به استفاده از سنسور اثر انگشت نبوده و فقط در خارج از منزل به استفاده از این سنسور برای بازکردن قفل تلفن‌هوشمند ضروری باشد. همچنین می‌توان برای دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌ها نیز براساس مکان مورد نظر مجوز دسترسی قرار داد.

iPhoneSecInt

ابزار‌های اپلی قادرند موقعیت مکانی کاربر را از روش‌های مختلفی به‌دست بیاورند که از جمله‌ی آن می‌توان به آنتن‌های مخابراتی، شبکه‌های بی‌سیم، داده‌های حاصل از سیستم GPS یا براساس داده‌های حاصل از سایر ابزارهای مبتنی بر iOS بیابند. این سیستم حداقل باید با استفاده از دو روش متفاوت موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد تا از این‌رو اشتباهی در این امر صورت نپذیرد.

همچنین کاربران باید تنظیمات امنیتی مناسبی را روی آیفون خود در نظر بگیرند تا در زمانی که آیفون‌ آن‌ها از طریق موقعیت مکانی قابل شناسایی نبود، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران در خطر نباشد. براساس اطلاعات منتشر شده این پتنت در 31 دسامبر سال 2012 میلادی یا 11 دی‌ماه 1391 با عنوان سطح امنیتی حساس به موقعیت مکانی و تنظیم پروفایل‌ها براساس مکان به ثبت رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات