آیا هوآوی و لنوو به تدریج سهم اپل و سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند را مال خود می‌کنند؟

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار متعلق به دو کمپانی سامسونگ و اپل هستند و محصولات این دو شرکت به خوبی جای خود را بین خریداران گوشی‌های هوشمند باز کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد کم کم مقداری از سهم این دو غول فناوری به شرکت‌های نوظهور چینی مانند هوآوی و لنوو می‌رسد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق مطالعات جدیدی که توسط IDC صورت پذیرفته است، اگرچه سامسونگ و اپل همچنان سهم عمده از بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند ولی کم‌کم شرکت‌هایی مانند هو‌آوی و لنوو سهم بیشتری از بازار را مال خود کرده و از میزان سهم سامسونگ و اپل می‌کاهند.

طبق گزارش IDC، در سال 2013 و در یک دوره مشخص سامسونگ و اپل به ترتیب 32.3 و 13 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند، اما در سال 2014 و در همان دوره سهم این دو شرکت از بازار به ترتیب 25.2 و 11.9 درصد بوده که نشان‌دهنده‌ی کاهش سهم این دو غول فناوری از بازار گوشی‌های هوشمند است. این در حالی است که سهم شرکت‌هایی مانند هوآوی و لنوو از 4.3 و 4.7 درصد در سال 2013 به 6.9 و 5.4 درصد افزایش یافته است. سهم ال‌جی هم از بازارهای جهانی با کاهش بسیار کمی روبرو شده و از 5 درصد در سال 2013 به 4.9 درصد در سال 2014 رسیده است.

با توجه به این‌که هوآوی، استراتژی گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های بالا و قیمت مناسب را برگزیده است و از طرفی طبق شایعات لنوو در نظر دارد تا با 60 مدل گوشی جدید سیلی ازگوشی‌های خود را روانه‌ی بازارها کند، می توان گفت که از آمار ارائه شده چندان شگفت‌زده نمی شویم.

این در حالی است که سایر شرکت‌های چینی مانند شیائومی درصدد گسترش فعالیت‌های خود در بازار کشورهای مختلف همچنین آمریکای شمالی هستند. بنابراین می‌توان رقابت شدیدتری را برای سامسونگ و اپل با شرکت‌های چینی پیش بینی کرد.

به نظر شما آیا روزی شاهد غلبه شرکت‌های چینی بر سامسونگ و اپل خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات