فردی که با یک حقه‌ی ساده ۴۲ بار از فروشگاه‌های اپل کلاهبرداری کرد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مردی به جرم سرقت ۳۰۹٫۷۶۸ دلار از اجناس فروشگاه‌های اپل در سراسر ایالات متحده مورد محاکمه قرار گرفت. برای اینکه جریان ملموس‌تر شود باید گفت که این رقم، به معنی سرقت چیزی حدود ۱۲۴ مدل از مک‌بوک‌‌پروهای رتینای سطح بالا است که به تازگی معرفی شدند یا با در نظر گرفتن گوشی هوشمند اپل، با این رقم می‌توان ۴۷۷ آیفون 5s مدل 16 گیگابایتی بدون قرارداد خرید.
تبلیغات

 همانطور که خواندید این شخص، دزدی مداوم و عجیبی را به انجام رسانده و تا مدت‌ها نیز گیر نیافتاده... اما چطور؟

شارون لورن پریش جونیور، یک جوان ۲۴ ساله وارد فروشگاه‌های اپل استور در سراسر ۱۶ ایالت آمریکا می‌شد و به ظاهر تلاش می‌کرد با استفاده از کردیت کارت به انجام خرید بپردازد. این کارت اعتباری فاقد اعتبار بود. او سپس تلاش می‌کرد یکی از کارکنان را قانع کند که پرداخت کارت اعتباری او به اشتباه رد می‌شود و کارت بدون مشکل است.

گویا در اغلب موارد، اگر واقعا این رد شدن کارت تصادفی باشد، بانک‌های آمریکا یک کد دسترسی صادر می‌کنند که به فروشگاهی نظیر اپل استور اجازه می‌دهد که رد شدن کارت را نادیده گرفته و ضمن دریافت مبلغ به انجام معامله بپردازند. منبع این خبر اعلام کرده که در اینگونه موارد طول کد دسترسی اهمیت داشته و هر کدی با تعداد دنباله‌ی مشخصی از ارقام جواب خواهد داد. بنابراین، در این مورد نیز پریش جونیور تنها لازم بود که یک عدد با تعداد رقم مشخص را ارائه داده، وانمود کند که از بانک آمده و اجناسی که هرگز پولی بابت آن‌ها پرداخت نشده را تحویل بگیرد. در این گزارش، طول عدد مورد نیاز اعلام نشده است.

یکی از مامورین سرویس مخفی که بر روی این پرونده کار می‌کند به منبع این خبر اعلام کرده که به دلیل اقدام کارمندان اپل در خصوص رد کردن مشکل کارت اعتباری، خود این شرکت متحمل ضررهای مربوطه شده و مسئولیت و زیانی در خصوص این کلاهبرداری متوجه موسسه‌ی مالی نخواهد بود.

پریش جونیور در مجموع این عمل را ۴۲ بار تکرار کرده و تقریبا در هر مراجعه به فروشگاه‌های اپل، ۷٫۳۷۵ دلار از این طریق سرقت نموده است. سرانجام این روال به حدی ادامه یافت که اپل، بانک و مامورین متوجه شدند و اکنون او با اتهام کلاهبرداری و دزدی، دادگاهی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات