زوم‌اپ: با 1Password، دیگر نیازی به فسفر سوزاندن ندارید

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
گذرواژه‌ها بخشی جدانشدنی از دنیای دیجیتالی ما هستند و تقریبا تمامی کسانی که با دنیای فناوری و اینترنت در ارتباط هستند از گذرواژه برای انجام کارهای گوناگون از ورود به صندوق پست الکترونیک گرفته تا سفارش خرید اینترنتی استفاده می‌کنند. در زوم‌اپ امروز قصد داریم شما را با یک اپلیکیشن مفید در زمینه به خاطر سپردن گذرواژه‌هایتان آشنا کنیم.
تبلیغات

امروزه بسیاری از افراد از یک گذرواژه واحد برای انجام امور مختلف خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال گذرواژه‌ی کارت بانکی همان عبارتی است که از آن برای ورود به ایمیل شخصی استفاده می‌‌کنند. همچنین در تمامی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها برای ورود به سیستم از یک گذرواژه یکسان بهره می‌برند. شاید این موضوع باعث آسان‌تر شدن کار کاربران گردد اما تصور کنید چنانچه این گذرواژه به دست افراد غریبه برسد چه اتفاق شومی خواهد افتاد. پاسخ ساده است! باید با زندگی دیجیتالی خود تا مدت زمان نامعلومی خداحافظی کنید.

از سوی دیگر به خاطر سپردن ده‌ها و در برخی موارد صدها گذرواژه امری است محال و ناممکن. حال، اپلیکیشن 1Password اینجاست تا در این زمینه به یاری شما بشتابد.

1passwordapp

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به تعداد نامحدود گذرواژه تعیین کنید. می‌توانید در زمان ثبت نام در یک وب‌سایت وظیفه به خاطر سپردن گذرواژه را به این اپ واگذار کرده و در دفعات بعدی که قصد ورود به حساب کاربری خود را داشتید، تنها با فشار دادن یک دکمه وارد بخش مورد نظر خود شوید.

همچنین این امکان وجود دارد که تمامی موارد گوناگون خود از قبیل شماره رمز کارت بانکی، ایمیل، اطلاعات محرمانه و به طور کلی تمامی مواردی که به گذرواژه نیاز دارند را درون این اپلیکیشن قرار داده و زحمت به خاطر سپردن و از آن مشکل تر به یاد آوردن آنها را برای همیشه کنار بگذارید.

بهتر است زمانی که قصد دارید یک گذرواژه انتخاب کنید، این کار را به اپلیکیشن واگذار کنید تا با انتخاب یک گذرواژه تصادفی و پیچیده، شانس هک شدن آ‌نرا تا حد زیادی کاهش دهد.

در مورد نحوه نگهداری گذرواژه‌ها نیز جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا تمامی اطلاعات موجود بر روی این اپ به وسیله الگوریتم رمزگذاری 256-bit AES ذخیره می‌شوند که دسترسی به آن را تقریبا غیر ممکن می‌سازد.

نکته مهم در مورد 1Password استفاده از آن بر روی انواع مختلف سیستم‌عامل‌های موبایل و کامپیوترها است. همین موضوع باعث خواهد شد تا کاربر بتواند در تمامی حالات از امکانات ارائه شده به وسیله آن نهایت استفاده را برده و از نیاز به اپلیکیشن دیگر بی نیاز شود. همچنین برای استفاده در مرورگرهای مختلف نظیر کروم و فایرفاکس نیز می‌توانید افزون بر استفاده از خود نرم‌افزار  از افزونه رایگان آن نیز استفاده نمایید. اطلاعات شما فارغ از پلتفرم نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت کامل در دسترس شما خواهد بود. فرقی نمی‌کند که گذرواژه خود را بر روی چه سیستم عاملی ذخیره کرده باشید، می‌توانید از آن در تمامی دستگاه‌هایی که این اپ بر روی آنها نصب است به طور خودکار استفاده کنید. برای این کار می‌توانید فایل دیتابیس گذر واژه‌ها را دریکی از فضاهای ابری مانند دراپ‌باکس ذخیره کنید تا از طریق تمام ابزارها به آن دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن به طور رسمی برای سیستم‌های عامل ویندوز، OS X، اندروید و iOS عرضه شده است.

برای دانلود نسخه مخصوص دسکتاپ به این لینک مراجعه کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات