راه خلاقانه‌ای که هنرمندان فلسطینی برای بیان احساس خود یافته‌اند

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اخبار مربوط به درگیری و زورگویی اسرائیل به فلسطین به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌های معروف و معتبر جهان و به اتمام رساندن هر چه سریع‌تر آن نیز به یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه‌ی بین‌المللی تبدیل شده است. اما هنرمندان  فلسطینی‌ برای بیان خشم و اندوه خود راه جدیدی یافته‌اند. برای آشنایی بیشتر در ادامه زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

این جنگ ویرانگر همچنان ادامه دارد و آنچه که اغلب کشورهای جهان روی آن تأکید دارند بیان این واقعیت است که شهروندان بی‌گناه  جان خود را در خلال این جنگ از دست داده‌اند و در واقع تراژدی انسانی در حال شکل گیری است.

بسیاری از شهروندان فلسطین مدت‌هاست راه خود را برای بیان اندوه  مرگ عزیزان و شرح عواطف و احساسات قوی خود در مورد این جنگ  یافته‌اند، در این میان گروهی نیز حتی تصاویر مربوط به بمباران و دود حاصل از آن را دست مایه‌ی کار خود قرار داده و سعی در انتقال باور، احساس و خواست‌های خود نموده‌اند.

تصاویری که در میان این ابرهای دود ناشی از خشونت به تصویر کشیده شده‌اند، مملو از آن چیزی است که فلسطین هر روزه با جسم و روح خود حس کرده‌ و معمولاً همراه است با  رنگی از طغیان، مقاومت و البته اندوه.

امیدواریم  این درگیری هر چه سریع‌تر به پایان رسیده  تا شهروندان عادی  بتوانند زندگی معمول خود را از سر گرفته و به التیام زخم‌های خود و عزیزان‌شان بپردازند. اما در ادامه توجه شما را به تماشای این آثار تأثیرگذار جلب می‌کنیم.

بخش نظرات این مطلب به دلیل سیاسی شدن بحث بسته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات