استفاده سونی از گوسفندان برای فیلمبرداری از رقابت‌های Tour de France

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Tour de France یا تور فرانسه معتبرترین مسابقه دوچرخه‌سواری جاده دنیاست که هر ساله به مدت سه هفته در جاده‌های کشور فرانسه و در فصل تابستان برگزار می‌گردد. مسیر این مسابقه از فرانسه و گاهی کشورهای اطراف می‌گذرد. امسال سونی درصدد است تا به شیوه‌ی جدیدی از این مسابقات فیلمبرداری کند.
تبلیغات

وقتی مسابقات دوچرخه‌سواری موسوم به Tour de France را تماشا می‌کنیم، معمولا تصاویر برای ما از طریق دوربین‌هایی که روی دوچرخه‌ها یا ماشین‌هایی که کنار دوچرخه‌سواران در حرکت هستند، پخش می‌شوند. اما تا به حال تجربه دیدن این مسابقه را از زاویه دید گوسفندانی که در اطراف جاده هستند، نداشته‌ایم.

sony-sheep-620x349

برای حل این مسئله سونی یک دسته 5 تایی از گوسفندان را انتخاب کرده است تا با تعبیه تعدادی دوربین Action Cams روی آنها تصاویر بکری از زاویه دید کنار جاده فراهم کند. این دوربین‌ها مجهز به قابلیت پایدار‌کننده تصویر هستند تا در صورت حرکات نامتعارف گوسفندان کیفیت فیلمبرداری چندان پایین نیاید. این گوسفندان متعلق به Ian Hammond هستند که با استفاده از کنترل از راه دور دوربین‌ها را کنترل خواهد کرد. آقای هَموند و گوسفندانش در یورک‌شایر انگلستان زندگی می‌کنند، جایی که رقابت‌های Tour de France امسال از آنجا شروع می‌شوند.

sheep1

آقای هَموند در مورد این مسابقات و فیلمبرداری گوسفندانش از این رقابت می‌گوید:

اینجا در یورک‌شایر همه منتظر رقابت‌های Tour de France هستند و من منتظرم تا ببینم گوسفندانم بعنوان اولین تصویربرداران چهارپای سونی چطور به ایفای نقش می‌پردازند.
Untitled-3

اگرچه شاید این اقدام نمادین موجب تهیه تصاویری در سطح جهانی نشود ولی بدون شک این دوربین‌ها تصاویر بدیع و هیجان‌انگیزی را ثبت خواهند کرد. اما شاید یکی دیگر از نکات جالب این مقاله (حداقل برای خود من) جدای از مباحث مربوط به فیلمبرداری، شروع این مسابقات از یورک‌شایر انگلستان به جای پاریس باشد. رقابت امسال از 14 تیر آغاز می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات