مایکروسافت SyntaxTree را به منظور پشتیبانی بهتر از Unity در ویژوال استودیو تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز اعلام کرد که این کمپانی، SyntaxTree را به تصاحب خود درآورده است. SyntaxTree که در فرانسه مستقر است، توسعه‌دهنده‌ی UnityVS است که یک افزونه‌ی محبوب برای ویژوال استودیو محسوب می‌شود. این افزونه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد از چارچوب نرم‌افزاری چندسکویی Unity برای نوشتن بازی‌های خود بهره ببرند.
تبلیغات

 آنگونه که معاون مشترک بخش توسعه‌دهندگان ردموندی‌ها می‌گوید، مایکروسافت برنامه دارد که UnityVS را با ویژوال استودیو ادغام نموده و به رویکرد خود برای افزایش پشتیبانی ویژوال استودیو از بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان این حیطه از برنامه‌نویسی ادامه دهد.

UnityVS به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با سادگی بیشتری به دیباگ کردن اسکریپت‌های یونیتی پرداخته و ابزارهایی نظیر اسنیپت‌ها، ویزادر و... را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این افزونه همچنین میان کنسول یونیتی و ویژوال استودیو یکپارچگی و ادغام ایجاد می‌کند. البته خود یونیتی نیز بصورت پیش‌فرض به ارائه‌ی پشتیبانی محدود از ادغام با #Visual Studio C می‌پردازد ولی UnityVS قابلیت‌های خود را بسیار فراتر برده است.

این پلاگین که پیش‌تر به قیمت 99 دلار برای مصارف شخصی و 249 دلار برای مصارف حرفه‌ای و شرکتی هزینه در بر داشت بزودی از طریق سایت دانلود مایکروسافت به رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان پلتفرم ویندوز قرار خواهد گرفت. SyntaxTree چنین اظهار می‌کند که بزودی با کاربران فعلی خود تماس خواهد گرفت و آن‌ها را در جریان جزئیات بیشتر در خصوص نحوه‌ی ارائه‌ی پشتیبانی به آن‌ها مطلع خواهد ساخت. لیست کاربران فعلی UnityVS شامل نام‌های بزرگی همچون مایکروسافت استودیو، الکترونیک آرتز، بلیزارد، ولو و روویو نیز می‌شود.

یونیتی در حال حاضر بیش از دو میلیون توسعه‌دهنده را در دل پلتفرم خود سرویس‌دهی می‌کند که بسیاری از آن‌ها کاربر ویژوال استودیو نیز هستند. بر همین اساس تصاحب پلاگین مربوط به ادغام این دو سرویس توسط مایکروسافت اقدام کاملا معقولی به نظر می‌رسد. با وجود اینکه موتور یونیتی هم‌اکنون اغلب پلتفرم‌های دسکتاپ، موبایل و کنسول را پشتیبانی می‌کند اما مشخص است که مایکروسافت علاقه‌ی ویژه‌ای به پشتیبانی این موتور بازی‌سازی از ویندوز، ویندوز استور و اپلیکیشن‌های ویندوز فون دارد.

معامله اخیر نمایانگر تعهد مایکروسافت به پشتیبانی از موتور یونیتی در ویژوال استودیو است اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که رقیب یونیتی یعنی آنریل انجین نیز افزونه‌ی مخصوص به خود را برای ویژوال استودیو دارد. علاوه بر این کرای‌انجین ساخت کرای‌تک نیز بصورت اصولی تصور می‌کند که IDE پیش‌فرض شما ویژوال استودیو است و تلاش دارد بهترین یکپارچگی را از این منظر با محیط توسعه‌ی نرم‌افزاری مایکروسافت ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات