محمد دومیری و خلق تصاویری نادر از مساجد ایران

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
محمد رضا دومیری گنجی، عکاسی با استعداد از خطّه شمال کشور است. این هنرمند خلاق تصاویری مبهوت کننده از معماری با شکوه مساجد خاورمیانه و به ویژه ایران زمین برداشته که حیرت و شگفتی بسیاری را بر انگیخته است. تصاویری که قطعاً شما هم با مشاهده‌ی آن‌ها زبان به تحسین این هنرمند مازندرانی خواهید گشود. برای آشنایی بیشتر در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.
تبلیغات

 معماری خاورمیانه اغلب به دلیل طاق‌های قوسی شکل برازنده و پرشکوه و ستون‌های مارپیچ شگفت انگیزش شناخته می‌شود، ویژگی‌هایی که در آثار دومیری به خوبی مشهود و هویدا است. بسیاری از مکان‌هایی که این عکاس با ذوق در جستجوی سوژه‌ی مناسب سری به آنها زده، با پنجره‌هایی  با شیشه‌های رنگی، نظم هندسی شگفت انگیز و کاشی‌کاری‌های ماهرانه و دقیق آراسته شده‌اند.

او از زاویه‌ای خاص به هر منظره نگریسته و سعی کرده در ثبت حتی کوچک‌ترین جزئیات نیز مرتکب اِهمال و کوتاهی نشود.  از آنجایی که این بناها در شمار آثار تاریخی به ثبت رسیده‌اند،  محدودیت‌های بالقوه‌ای برای عکاسی در آنها در نظر گرفته شده  و شاید بیشتر از این جهت است که عکس‌های دومیری  به موردی نادرو خاص تبدیل شده‌اند.

با آرزوی موفقیت برای این عکاس جوان و خلاق ایرانی، همراه با شما به تماشای این تصاویر دیدنی می‌نشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات