زوم‌اپ: با Digify اطلاعات خود را در مدت زمانی معین با دیگران به اشتراک بگذارید

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از ما روزانه بخشی از اطلاعات خود را با دوستان و همکاران خود به اشتراک می‌گذاریم. این موضوع به خودی خود هیچ ایرادی ندارد، اما نباید هرگز فراموش کنیم که پس از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود، دیگر هیچ گونه کنترلی بر روی آن نداریم و نمی‌توانیم آن‌ها را مدیریت کنیم.
تبلیغات

اگر با سرویس پیام‌رسانی اسنپ چت آشنا باشید می‌دانید که در این سرویس تمامی پیام‌های رد و بدل شده میان کاربران پس از مدت زمان معینی از روی سرورهای شرکت ارائه دهنده خدمات این اپلیکیشن پاک می‌شوند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

می‌توان گفت که Digify از نظر عملکرد نیز بسیار شبیه به اسنپ چت است با این تفاوت که در این اپ می‌توانید تمامی داده‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و با تعیین مدت زمان استفاده خاطر جمع شوید که اطلاعات شما برای همیشه قابل دسترسی نبوده و همگان نمی‌توانند به داده‌های شما دسترسی داشته باشند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این اپ قابلیت تعیین مدت زمان مجاز جهت استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید قبل از اینکه اطلاعات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، تعیین کنید که دوست شما تا حداکثر چه زمانی می‌تواند به موارد مربوط به شما دسترسی داشته باشد و پس از سپری شدن زمان معین، اطلاعات به صورت خودکار از بین خواهند رفت.

به عنوان مثال من می‌توانم سند همکاری جدید خود را با دوستم علی به اشتراک گذاشته و تعیین کنم که وی می‌تواند تنها به مدت 1 دقیقه به آن دسترسی داشته باشد و پس از آن، سند به اشتراک گذاشته شده به صورت خودکار از بین خواهد رفت و دوست من هرگز نخواهد توانست مجددا به آن دسترسی داشته باشد. این ویژگی شاید در شرایط عادی چندان مهم به نظر نرسد اما قطعا در موارد جزئی و تخصصی مانند به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای خانوادگی، اسناد تجاری مهم، اطلاعات فنی پروژه‌ها و بسیاری از موارد دیگر بسیار کارآمد خواهد بود.

digifyapp

روش کار Digify نیز به این گونه است که اطلاعات شما بر روی سرور‌های شرکت توسعه دهنده اپ بارگذاری شده و به صورت یک فایل با فرمت اختصاصی ذخیره می‌گردد. نکته مهم در مورد استفاده از اپ این است که هر دو طرف ارسال و دریافت کننده فایل برای مشاهده فایل‌های به اشتراک گذاشته شده می‌بایست از این اپلیکیشن استفاده نمایند.

ویژگی بعدی Digify این است که چنانچه دوست شما بخواهد از تصاویر و اطلاعات شما اسکرین شات تهیه کند، اپلیکیشن بلافاصله یک پیغام هشدار به شما ارسال کرده و مجوز انجام اینکار را از شما طلب می‌کند. چنانچه نخواهید این اجازه را صادر کنید، دوست شما نیز قادر به تهیه اسکرین شات نخواهد بود.

Digify می‌تواند به طور کامل با سرویس دراپ باکس یکپارچه شده و فایل‌های ذخیره شده بر روی آن سرویس را نیز مورد استفاده قرار دهد.

این اپلیکیشن به طور رسمی برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS عرضه شده است. البته ناگفته نماند که نسخه مخصوص ویندوز این اپلیکیشن موجود است، اما با توجه به اینکه این نسخه در حال حاضر در مرحله آزمایشی و بتا قرار دارد، استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات