وب‌سایتی که هتل‌ها را بر اساس کیفیت سرویس WiFi رتبه‌بندی می‌کند

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که همه چیز را در خصوص هتل محل اقامت خود طی یک مسافرت در نظر گرفته و هزینه‌ی ماندن خود را هم پرداخت کنید، سپس متوجه شوید که با چه سرویس وای‌فای افتضاحی در آنجا دست و پنجه نرم خواهید کرد. اکنون وب‌سایتی را به شما معرفی خواهیم کرد که به آزمایش وای‌فای هتل‌ها پرداخته است.
تبلیغات

خوشبختانه راه‌حلی برای مشکل مذکور وجود دارد که حداقل بتوانید از مراجعه به هتل‌هایی که سرویس وای‌فای مناسبی در اختیار شما نمی‌گذارند اجتناب کنید. وب‌سایت Hotelwifitest.com همانگونه که از نامش نیز مشخص است سرویسی به شمار می‌رود که جستجو برای هتل‌ها را با لحاظ کردن فاکتور کیفیت سرویس اینترنت آن‌ها ترتیب‌دهی کرده و نتیجه در اختیار شما قرار خواهد داد.

سطح کیفی اینترنت هتل‌ها در برخی راهنماهایی که بصورت سنتی نیز ارائه می‌شوند در نظر گرفته شده اما Hotel WiFi Test تلاش دارد پا را از جمع‌آوری عمومی اطلاعات فراتر گذاشته و از طریق ایده‌ی جدید خود نتایج دقیق‌تری را به کاربران ارائه کند. این سرویس علاوه بر جمع‌آوری نظر کاربران در خصوص وای‌فای هتلی که در آن اقامت دارند، از طریق تکنولوژی یادگیری ماشینی خود سطح کیفیت وایرلس منطقه را پیش‌بینی می‌کند. کمپانی توسعه‌دهنده‌ی این سرویس می‌گوید:

ابزار پیش‌بینی کیفیت، درست به شیوه‌ی پردازش تفکرات یک مسافر با تجربه فعالیت می‌کند. کسانی که زیاد سفر می‌کنند اطلاع دارند که وای‌فای در برخی شهرها و کشورها در مقایسه با دیگر مناطق از سرعت بالاتری برخوردار است و بالعکس، متوجه هستند که برخی هتل‌های زنجیره‌ای از شبکه‌ی وای‌فای سطح بالا برخوردارند و فاکتورهای دیگری نیز بر روی سرعت وای‌فای تاثیر گذار است.

بر این اساس، در این سرویس نتایج با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها ارائه خواهند شد و تجربه‌های استثنا که ناشی از عدم درک صحیح مشارکت‌کننده بوده است نقش چندانی ندارند. این وب‌سایت ادعا می‌کند که حدود ۱۰۰ هزار هتل را در سراسر دنیا تحت پوشش خود دارد. کافی است شهر مورد نظر خود برای سفر را مشخص کنید و این سرویس لیست هتل‌ها را با توجه به کیفیت وای‌فای، و با ارائه‌ی سرعت مورد انتظار به شما نمایش خواهد داد. همچنین سایر فاکتورهایی که برای گرفتن هتل ضروری هستند نظیر هزینه‌ی اقامت، آدرس، و امتیازات کسب شده نیز از وب‌سایت Hotel.com دریافت شده و نتیجه را تکمیل می‌‌کند.

Screenshot-2014-07-25-12.01.33

احتمالا مدتی به طول خواهد انجامید تا صحت تست‌ها و رتبه‌بندی‌های این سرویس مشخص شود اما آنچه که واضح است، کاربردی بودن آن و استقبال عمومی خواهد بود. بسیاری از ما برای دسترسی به سرویس اینترنت خوب در محل اقامتی که رزرو می‌کنیم اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و آن را در تصمیمات دفعات بعدی خود به وضوح لحاظ خواهیم کرد. این فاکتور زمانی حالت حیاتی به خود خواهد گرفت که سفر شما با اهداف کاری صورت گرفته باشد که در این حالت سر و کله زدن با وای‌فای محل اقامت به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

یکی دیگر از فاکتورهایی که قرارگیری آن در نتایج جستجوی این سرویس می‌تواند حائز اهمیت باشد، هزینه‌ی سرویس وای‌فای در در هتل هاست. با در نظر گرفتن اهمیت اثبات شده‌ی اینترنت در دنیای امروز، همگان در حالی به حرکت به این سو و آن سو می‌پردازند که یک دستگاه با صفحه‌نمایشی کوچک به دنیای وب را در جیب خود حمل می‌کنند. از نظر بسیاری از مناطق دنیا، دریافت هزینه در محل‌های اقامت برای خدماتی چنین به شدت پایه‌ای و اساسی، معادل اخاذی حساب می‌شود! در اغلب اوقات هتل‌ها در وب‌سایت خود رایگان بودن یا نبودن دسترسی به وای‌فای را مشخص کرده‌اند که یافتن این اطلاعات چندان دشوار نیست؛ اما قرارگیری این مورد در لیست نتایج ارائه شده توسط این سرویس جدید می‌تواند منجر به سهولت بیشتر کار شود.

نظر شما در خصوص چنین سرویس‌های خلاقانه‌ای چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات