زوم‌اپ: SHAREit؛ جادوگری چیره دست در نقل و انتقال داده در اسرع وقت

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تقریبا تمامی ما حداقل یکبار در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که در آن قصد انتقال فایلی را داشته‌ایم. صرف نظر از حجم فایل، انجام چنین کاری یا باید به وسیله بلوتوث یا انتقال به وسیله یک حافظه خارجی مانند فلش، یا در مرحله آخر انتقال از طریق اینترنت صورت می‌گرفت. تنها وجه اشتراک تمامی روش‌های فوق، هدر رفتن زمان بسیار زیاد و دلخوری کاربر است.
تبلیغات

در زوم‌اپ امروز قصد داریم اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خواهید توانست ظرف مدت چند ثانیه فایل‌های حجیم را جابجا نموده و به اشتراک بگذارید. فناوری وای-فای دایرکت چند وقتی است که معرفی شده، اما به هر دلیل نتوانسته آنطور که باید و شاید جایگاه واقعی خود را در بین کاربران پیدا نماید. اپلیکیشن SHAREit نیز در بخشی از تنظیمات خود از این فناوری استفاده می‌کند. برای استفاده از آن کافی است پس از نصب و ورود به محیط اپ انتخاب کنید که قصد ارسال یک یا چند فایل را دارید یا قصد دارید فایلی را از دوست خود دریافت کنید.

از نظر فنی تفاوت چندانی میان دو حالت دریافت و ارسال وجود ندارد. به صورت عادی فردی که قصد دارد فایلی را ارسال کند ابتدا باید آنرا انتخاب کرده و سپس فردی که قصد دارد فایل را دریافت کند نیز باید دکمه دریافت را انتخاب نماید. در این حالت دستگاه فرد دریافت کننده به عنوان هات اسپات روتر عمل کرده و اطلاعات نیز از طریق وای‌فای ارسال می‌گردند. برای ارسال و دریافت اطلاعات نیز دو طرف می‌بایست به شبکه وای-فای که به صورت عمومی با کلمه Beey- شروع می‌شود متصل شوند و از آن طریق به نقل و انتقال داده بپردازند.

shareitapp

نکته جالب در مورد این اپ سرعت باور نکردنی ارسال فایل است به گونه‌ای که در یک اقدام تجربی من موفق شدم یک فایل ویدیویی به حجم 528 مگابایت را ظرف مدت کمتر از 90 ثانیه از کامپیوتر به گوشی هوشمند خود منتقل کنم. در حالت عادی و با استفاده از بلوتوث این کار احتمالا چند ده دقیقه به درازا می‌انجامید. نکته حائز اهمیت در این بین نقل و انتقال داده به صورت بی سیم است و شما به هیچ وسیله و ابزار خارجی برای این کار احتیاج ندارید.

در کنار استفاده از وای-فای دایرکت می‌توانید فایل‌ها را از طریق بلوتوث نیز ارسال نمایید. این اپلیکیشن توسط کمپانی معتبر لنوو طراحی و ساخته شده و همانطور که انتظار می‌رود، مجهز به کاربردی ترین امکانات نیز هست. می‌توانید تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی یا تبلت خود را به وسیله SHAREit منتقل کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل نام و شماره افراد موجود در دفترچه تلفن، ایمیل، پیامک، عکس، ویدیو و حتی اپلیکیشن نیز باشد.

ویژگی بسیار کاربردی دیگر SHAREit امکان به ارسال و دریافت فایل میان چندین دستگاه متصل به شبکه است. به این صورت که می‌توانید انتخاب کنید فایل مورد نظر شما به کدامیک اتز دستگاه‌های موجود در لیست، ارسال شود.

به شخصه به شما دوستان خوبم پیشنهاد می‌کنم این اپلیکیشن را دانلود و بر روی گجت هوشمند و کامپیوتر خود نصب نموده و از امکانات آن استفاده نمایید.

این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز به صورت رایگان عرضه شده است.

دانلود نسخه ویندوز

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات