شبکه‌ی تاکسی‌های شخصی Lyft وارد نیویورک شد

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Lyft سرویس ارائه‌ی خدمات تاکسی با استفاده از خودروهای شخصی است که در ایالات متحده‌ی آمریکا راه‌اندازی شده و در آن رانندگان و مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن توسعه داده شده در ارتباط باشند. شاید اخیراً تصاویری را از خودروهایی با نصب یک شکل سیبیل در جلو پنجره مشاهده کرده‌اید. خودروهای شبکه‌ی Lyft با این شمایل شناخته می‌شوند.
تبلیغات

 توسعه‌دهندگان این شبکه با استفاده از توسعه‌ی یک اپلیکیشن برای ابزار‌های قابل‌حمل، بستری Peer to Peer را برای ارتباط رانندگان و در واقع افرادی که تمایل به ارائه‌ی سرویس با خودروی شخصی خود دارند را با مسافران برقرار می‌کند. محبوبیت این سرویس به‌دلیل دریافت مبلغی کمتر از سایر سرویس‌های حمل و نقل مشابه به میزان ۳۰ درصد است.

این سرویس پس از کش و قوس فراوان، راهی را برای ورود به شهر نیویورک یافته است. این سرویس برای مدت‌های مدیدی درصدد ورود به شهر نیویورک بود، اما بنابر قوانین این شهر که رانندگان شهری نمی‌توانند بدون داشتن گواهی از ارگان‌های مربوطه به حمل و نقل مسافران بپردازند، پشت دروازه‌های یکی از چهار شهر بزرگ ایالات متحده قرار گرفته بود.

استارت‌اپ Lyft این سرویس را ابتدا در 11 جولای 2014 یعنی 16 روز پیش راه‌اندازی کردند که با مخالفت و ممانعت مقامات شهری نیویورک به‌دلیل وجود مشکلات بیمه‌ای متوقف شد.

اما مذاکره با مقامات و قبول اخذ مجوز از کمیسیون تاکسی شهر نیویورک طرفین را به توافقی دو طرفه رسانده تا خودروهای موجود در این شبکه قادر به ارائه‌ی خدمات به مسافران باشد. این توافق یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها به‌منظور ارائه‌ی بیشتر سرویس توسط Lyft‌ در شهر نیویورک است. این کمپانی وعده داده تا درآینده‌ی نزدیک سرویس‌های ارزان قیمت‌تری را در محل‌هایی که حمل و نقل عمومی در آن حضور کمرنگ‌تری دارد، ارائه خواهد داد.

البته مسئولین شهری نیویورک از عدم تغییر شرایط برای ارائه‌ی گواهی به افرادی که در نظر دارند در سیستم حمل و نقل به کار بپردازند، خبر داده، از این‌رو باید شرایط را برای فعالیت Lyft کمی سخت‌تر بدانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات