گوشی هوشمند نکسوس ۶ با اسم رمز Shamu توسط موتورولا ساخته خواهد شد

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سوای Moto X+1، به نظر می‌رسد که موتورولا با همکاری گوگل در حال کار بر روی یک دستگاه از خانواده‌ی نکسوس با نام رمز Shamu است که طبق برنامه در پاییز امسان معرفی خواهد شد. با وجود تمام شایعاتی که حکایت از پایان تولید دستگاه‌های نکسوسی داشتند، به نظر می‌رسد دستگاه نکسوس ساخته شده توسط موتورولا بسیار به واقعیت نزدیک باشد.
تبلیغات

 با وجود اینکه اطلاعات و مشخصات چندانی از این دستگاه فاش نشده اما گفته شده است که در نکسوس ساخته شده توسط موتورولا شاهد بهره‌گیری از یک صفحه‌نمایش با اندازه‌ی 5.9 اینچ و قرارگیری سنسور اثر انگشت در آن خواهیم بود. گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده‌ی دستگاه‌های نکسوس از زمانی که خبرهای ابتکار اندروید سیلور در گوشه و کنار اینترنت شایع شد رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و حتی گاهی تا احتمال لغو تولید این دستگاه‌ها نیز پیش رفت.

در ابتدا تصور می‌کردیم که احتمالا بیش از این هیچ دستگاه دیگری با نام نکسوس نخواهیم دید اما پس از آن شایعاتی در خصوص ساخت یک تبلت با برند نکسوس توسط HTC به گوش رسید که اکنون با نام رمز Volantis شناخته می‌شود؛ اما پس نسل بعدی گوشی هوشمند نکسوس چه می‌شود؟‌ 

شرکت کره‌ای LG تا حدود زیادی در برنامه‌ی نکسوس گوگل درگیر بوده اما یکی از مسئولان آن اخیرا اعلام کرده بود که کمپانی متبوع وی هیچگونه اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های جدید گوگل در اختیار ندارد. در وحله‌ی اول به نظر می‌رسید که بیش از این شاهد گوشی هوشمند نکسوس نخواهیم بود اما اکنون به نظر می‌رسد که جریان از قرار دیگری است. گزارش می‌شود که در هر دو دستگاه Shamu و  Volantis از کرنل اختصاصی گوگل استفاده شده که تنها در دستگاه‌های نکسوس شاهد آن‌ها هستیم. 

اندروید پلیس، اظهار می‌کند که تا حدود زیادی به صحت شایعه‌ی همکاری گوگل و موتورولا برای تولید نکسوس فون بعدی اطمینان داشته و از نظر قابلیت اطمینان به این خبر امتیاز ۶/۵ از ۱۰ را به آن می‌دهد. این وب‌سایت چنین می‌گوید که "امتیازهای کسر شده به این دلیل هستند که برنامه‌های سخت‌افزاری با سرعت بالایی تغییر و تحول می‌یابند؛ حتی زمانی که نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه نیز تولید شده باشد. ما اطمینان داریم که Shamu یک دستگاه واقعی بوده که تحت توسعه‌ی فعال قرار دارد. و تا حدود زیادی نیز مطمئن هستیم که این گوشی مدعی بعدی برنامه‌ی نکسوس خواهد بود".

قطعیتی از این نظر وجود ندارد که مصرف‌کنندگان قادر به خرید این دستگاه در پایان سال میلادی باشند اما به نظر می‌رسد موتورولا در حال کار بر روی دستگاهی است که اپراتورهای اصلی ایالات متحده و اپراتورهای ناشناخته‌ای در بقیه‌ی نقاط دنیا را هدف قرار داده است. این موضوع سبب می‌شود ذهن ما به سمت مربوط بودن این دستگاه به پروژه‌ی اندروید سیلور نیز اندکی تمایل پیدا کند. ما اخیرا تصاویری از آنچه که گفته می‌شود Moto X+1 خواهد بود شاهد بوده‌ایم اما متاسفانه همچنان خبری از تصاویر منتسب به Shamu نیست. اگر گوگل برنامه داشته باشد که دستگاه‌های نکسوسی بیشتری تولید کند، احتمالا چند ماهی با موعد رونمایی رسمی آن‌ها فاصله داریم. سال پیش، گوگل از نکسوس 5 خود در تاریخ ۳۱ اکتبر رونمایی کرد، بنابراین همچنان سه ماه تا پرده‌برداری احتمالی از نکسوس بعدی زمان باقیست. با در نظر گرفتن تصاویر منتسب به تبلت نکسوسی Volantis که پیش‌تر شاهد آن‌ بوده‌ایم، شاید به زودی شاهد اطلاعات و تصویر فاش شده‌ی نکسوس ساخته شده توسط موتورولا نیز باشیم.

اگرچه به قطعیت این اطلاعات اطمینان نداریم اما امیدواریم آنچه گفته شد صحت داشته باشد چرا که مدت زیادی است که منتظر یک دستگاه نکسوسی از سوی موتورولا بوده‌ایم. اگرچه اندازه‌ی 5.9 اینچی Shamu (اگر صحت داشته باشد) هرکسی را راضی نخواهد کرد و این دستگاه را بیشتر در دسته‌ی فبلت‌ها جای خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات