تماشا کنید: حسگر خواب Sense می‌تواند خواب شما را تحت نظر بگیرد و بهترین زمان بیداری را اعلام کند

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر هر شب خواب راحتی دارید و صبح سرحال و سرخوش از خواب بر می‌خیزید باید بسیار شاکر باشید چراکه بسیاری از مردم هستند که از نوعی اختلال خواب رنج می‌برند. فناوری اینجا هم به کمک می‌آید و می‌تواند تاحدی به شما در داشتن خوابی بهتر کمک کند. ابزار جدیدی که به این منظور طراحی شده است Sense نام دارد.
تبلیغات

این ابزار که ظاهری همچون یک توپ بلورین دارد کنار بالشت شما قرار می‌گیرد و وضعیت خوابتان را تحت نظر می‌گیرد. تا ضمن دریافت عادات خواب شما می‌تواند محیط را نیز زیر نظر بگیرد. این ابزار با یک ابزار زیر بالشتی نیز همراه است که می‌تواند با اتصال به بالشت شما حرکات‌تان را نیز تحت نظر گرفته و آن را به کمک بلوتوث کم مصرف مخابره کند. این گجت سپس اطلاعات مورد نیاز شما را به صورت خودکار به تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفون‌تان ارسال می‌کند. این اطلاعات شامل دفعات، میزان، کیفیت و نحوه‌ی خواب شما خواهد بود.

این ابزار هم چنین می‌تواند صداهای محیط را نیز با استفاده از یک میکروفون داخلی ضبط کرده و شما را از آن با خبر می‌کند. البته قرار نیست صدای کل شب را گوش دهید، بلکه این ابزار به طور هوشمند قادر است صداهای بلند را شناسایی و آنها را ضبط کند تا شما بتوانید منبع آن را تشخیص دهید. قابلیت مهم دیگری که این ابزار به آن مجهز است تشخیص ذرات غبار یا گرده‌ها در هوا است که می‌توانند موجب ایجاد آلرژی در شما شوند. تشخیص نور اضافی محیط نیز می‌تواند از جمله قابلیت‌های این ابزار باشد تا شما با استفاده از پرده‌های ضخیم‌تر نور اضافی محیط را جهت خوابی راحت‌تر حذف کنید. و اما مهم تر از همه اینکه Sense می‌تواند شما را با توجه به چرخه‌ی REM و در زمان مناسب بیدار کند تا زمانی که بیدار می‌شوید حس تازگی و سرحالی داشته باشید و روز خوبی را در ادامه برای خود رقم بزنید.

توسعه دهندگان Sense که در کمپین KickStarter به هدف 100000 دلاری خود رسیده اند و با رسیدن به 420,000 دلار نوعی رکورد دار نیز محسوب می‌شوند امیدوارند بتوانند این بودجه را هرچه بیشتر افزایش دهند. شما می‌توانید این ابزار را به همراه قطعه‌ی همراه بالشتی آن به قیمت 99 دلار تصاحب کنید که البته این قیمت پیش سفارش است و قیمت نهایی ان چیزی حدود 129 دلار خواهد بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه‌ی عملکرد این ابزار را به خوبی مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات