زوم‌اپ: POP؛ جواهر گمشده طراحان نرم‌افزار

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طراح هستید این زوم‌اپ مناسب شما است.
تبلیغات

کاغذ و طراحی نمونه اولیه روی آن (Prototyping) دو اصل جدا نشدنی در دنیای طراحی هستند. با وجود آن که با استفاده از گجت‌های هوشمند می‌توان بدون دغدغه طراحی کرد، اما هنوز بسیاری از طراحان حرفه‌ای هنوز هم از کاغذ و قلم استفاده می‌کنند. POP اپلیکیشنی ویژه برای این کار است.

همواره روال کار طراحان بنام و مشهور جهان بدین صورت بوده که ایده‌های ناب و ارزشمند خود را بر روی کاغذ می‌کشند و پس از یافتن ایرادات آن اقدام به ساخت نمونه واقعی آن می‌کنند. در دنیای نرم‌افزار نیز همین موضوع کاملا صادق است. مهندسان نرم افزار حرفه‌ای، ابتدا برای طراحی کردن یک اپلیکیشن تمامی المان‌ها و جزئیات را روی کاغذ گردآوری کرده و سپس نمونه‌ اولیه آن یا به اصطلاح پروتوتایپ را می‌سازند.

اما چیزی که تا امروز همگان از آن غافل بوده‌اند این بود که اگر این امکان وجود داشت که بتوان همان طراحی‌های صورت گرفته بر روی کاغذ را در زمانی بسیار کوتاه به نمونه واقعی تبدیل کرد علاوه بر صرفه جویی چشمگیر در زمان، می‌توان بسیاری از مذاکرات تجاری را نیز با سرعت بسیار بالا و نیز درصد موفقیت زیاد به انجام رسانید.

popapp

اپلیکیشن POP دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. ابتدا می‌توانید تمامی طرح‌های خود بر روی کاغذ را اسکن کرده و سپس ارتباطات مابین عناصر اپلیکیشن را بر قرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک صفحه خالی طراحی کنید که درون آن یک دکمه قرار دارد و پس از کلیک کردن بر روی آن یک صفحه دیگر نمایش داده خواهد شد. می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن طرح اولیه تمامی اپلیکیشن‌های خود را ابتدا طراحی کرده و سپس با اضافه کردن قابلیت‌های کنترلی به اجزاء و عناصر موجود، به آن جان بخشیده و از حالت ایستا و بدون حرکت خارج کنید.

tweetslink

همانند بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود، POP نیز امکان به اشتراک گذاشتن نتیجه نهایی را با دوستان کاربر فراهم کرده است. بنابراین نه تنها می‌توانید در مدت زمان کوتاهی اقدام به جان بخشیدن به طراحی‌های خود کنید، بلکه می‌توانید در کسری از ثانیه آن را با دوستان و افراد مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS به طور رایگان عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات