سازه‌ای به شکل گل نیلوفر که از میان دریاچه‌ای در شهر ووجین سر برآورده است

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
مطالعه 5 دقیقه
معماری چینی اصولاً به دلیل تقلیدهای درخشان و پر زرق و برقش شناخته می‌شود و سازه‌ی جدیدی که سال گذشته توسط استودیوی استرالیایی 505 و در شهر ووجین به اجرا درآمده، نمونه‌ای بارز در همین زمینه به شمار می‌رود. سازه‌ای دیدنی که با الهام از گل نیلوفر آبی ساخته شده است. در ادامه همراه با شما به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید
تبلیغات

همانگونه که گفتیم این ساختمان با الهام از گل نیلوفر ساخته شده است که گلی مهم در فرهنگ مردمان این کشور است،  گلی که می‌توان آن را نماد سعادت و خیر و برکت دانست. این گل درست در میان یک دریاچه مصنوعی سر از دل آب بیرون آورده و یکی از چشم اندازهای زیبا و به یادماندنی شهر ووجین به شمار می‌آید. به علاوه در کنار آن پارک و فضای سبزی نیز به مساحت 3.5 هکتار احداث شده است.

سازه گل نیلوفر در شهر ووجین

این سازه در سه شکل و در واقع در سه مرحله‌ی مختلف حیات یک گل به تصویر کشیده شده است، مرحله غنچه، شکوفه و گل کامل که نشان از توسعه و بلوغ شهر دارد. در نهایت ساخت این سازه نویدبخش رشد، توسعه و رونق اقتصادی هر چه بیشتر این شهر است.

سازه گل نیلوفر در شهر ووجین
67

این گل‌های نیلوفر بزرگ و زیبا در اصل روی ساختمانی واقع شده‌اند که زیر این دریاچه مصنوعی قرار گرفته است. این بنا خود دارای دو بخش مجزا بوده و از نظر کاربری با بخش شهرداری و مدیریت شهری در ارتباط می‌باشد. عملیات ساخت این سازه‌ی جالب توجه و مدرن در سال 2013 به اتمام رسید و در مجموع شامل بخش‌های مختلفی همچون دفتر برنامه ریزی، غرفه‌های نمایشگاهی، سالن کنفرانس و محل برگزاری نشست‌هاست.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

اطراف این سازه با یک سری گلبرگ‌های ساخته شده از نوارهای فولادی ضد زنگ در بر گرفته شده و بخش درونی و بیرونی آن هم با کاشی موزائیک‌های شش وجهی پوشیده شده است. این موزائیک‌ها با تنوع رنگی لطیفی که از رنگ سفید و بژ تا صورتی تیره را شامل می‌شوند و همچنین بواسطه نور پردازی محیطی، جلوه‌ای بس دیدنی خلق کرده‌اند. در کنار این ویژگی‌ها، نصب یک چلچراغ معلق هفت متری در بخش مرکزی این سازه، که با شکل قابل توجهش به نوعی یاد آور کلاله‌ی گل است، خود بر جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر محیط افزوده است.

سازه گل نیلوفر در شهر ووجین
بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
سازه گل نیلوفر در شهر ووجین

در کنار زیبایی ظاهری، در طراحی این بنا اصول بهینه سازی مصرف انرژی نیز مد نظر قرار گرفته و از این روی با استفاده از 2500 لوله‌ی گرمایشی که در کف دریاچه مصنوعی قرار گرفته‌اند، خنک نمودن ساختمان در تابستان و گرم کردن آن در زمستان با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد شد، از سوی دیگر بنا به گفته معماران، با تبخیر سطحی آب دریاچه، امکان تهویه مطبوع و طبیعی محیط نیز فراهم شده است. شب هنگام و به لطف نورپردازی هنرمندانه، این بنای زیبا همچون نگینی درخشان، نظرها را به سوی خود جلب می‌کند. این نورپردازی به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر بیست ثانیه رفته رفته تغییر کرده و کل بنا را به شکل یک اثر هنری دیدنی نمایش می‌دهد.

سازه گل نیلوفر در شهر ووجین
سازه گل نیلوفر در شهر ووجین

در مجموع این ساختمان اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار معماری  این منطقه، شناخته می‌شود.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات