تماشای روابط عاطفی میان سگ‌هایی بزرگ و کودکانی کوچک

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم ظاهر بعضاً خشن، ترسناک و بزرگی جثه، حتی نژادهای غول پیکر سگ‌ها نیز می‌توانند به عنوان دوستانی خانوادگی در کنار انسان‌ها زندگی کرده و به عنوان عضوی از خانواده در کنار دیگر اعضا به زندگی خود ادامه دهند. واقعیت این است که کودکان بسیاری در کنار این حیوانات خانگی مهربان و وفادار، رشد کرده و همپای هم بزرگ می‌شوند.
تبلیغات

دوست داشتن و حمایت کردن از کودکان، یکی از خصلت‌های بارز این موجودات وفادار است. در تصاویری که در ادامه به تماشای آنها خواهیم نشست، به رابطه بین این دو نگاهی کرده‌ایم، رابطه‌ی عمیق و ملموس که میان حیوانات خانگی و بویژه سگ‌ها با کودکان در سنین مختلف ایجاد شده است. تصاویری که به خوبی مؤید عشق و رابطه دوستی عمیقی است که بین این دو شکل گرفته.

هر چند علی رغم این دوستی، باید این نکته را نیز مد نظر داشت  همه‌ی سگ‌های بزرگ هم دوستان خانوادگی خوبی به حساب نمی‌آیند، سگ‌های نگهبان یا سگ گله گاهی رفتاری توأم با عصبانیت، نگرانی و یا پرخاشگری از خود نشان می‌دهند. البته  سگ‌هایی از نژادهای کوچک‌تر هم بعضی اوقات از بودن در کنار کودکان احساس ناراحتی می‌کنند، چرا که تمایل به گاز گرفتن یا حمله کردن دارند، پس به هر روی بهتر است جانب احتیاط هم نگاه داشته شود.

اما جدا از این مسائل، همگی به خوبی از این نکته آگاهی داریم که بزرگ شدن کودکان در کنار حیوانات خانگی، فایده‌های خاص خود را دارد. شاید اصلی‌ترین نکته در آموزش حس مسئولیت پذیری به کودکان کرد پیدا می‌کند. ضمن آنکه کودک با احساساتی همچون همدردی و مهربانی نیز آشنا شده و اعتماد بنفس بیشتری از خود نشان می‌دهد.در عین حال سگ‌ها نیز از کودکان مراقبت کرده و با بازیگوشی و جست و خیزهای‌شان آنها را نیز فعال و سرحال نگه می‌دارند.

امیدوارم از دیدن این تصاویر لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات