نرم‌افزار هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ فاش شد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد شایعاتی که حکایت از همکاری سامسونگ با Oculus VR برای ساخت هدست واقعیت مجازی مخصوص سامسونگ داشتند واقعی هستند. نسخه‌ی ابتدایی نرم‌افزار هدست Samsung VR به بیرون درز کرده که اطلاعات و جزئیات جالب توجهی در خصوص این محصول جدید در اختیار ما می‌گذارد.
تبلیغات

 همانطور که در مقاله‌ی همکاری این دو شرکت نیز گفته بودیم، نمایشگر پوشیدنی واقعیت مجازی سامسونگ در حقیقت نگهدارنده‌ای برای گوشی‌های گلکسی این شرکت خواهد بود که بوسیله‌ی این هدست در مقابل صورت شخص قرار گرفته و نمایشگری مشابه آنچه در آکیولس ریفت شاهدش هستیم را ایجاد می‌کند. این هدست از نظر قرارگیری گوشی در آن به منظور ایجاد نمایشگر، وجه اشتراک‌هایی با طرح  Google Carboard دارد.

نرم‌افزار درز کرده از این هدست، شامل دانلود اپلیکیشن‌هایی به نام‌های VR Panorama و VR Cinema است که بی‌تردید به منظور تماشای تصاویر و ویدیوهای سه‌بعدی بر روی دستگاه تعبیه شده و تکمیل‌کننده‌ای برای اپلیکیشن‌های سه‌بعدی فعلی موجود در گوگل پلی برای پروژه‌ی Carboard خواهد بود. به نظر می‌رسد که Gear VR سامسونگ از یک تاچ‌پد و یک کلید عقب بر روی سطح خود برخوردار است که در حین استفاده از دستگاه و به هنگام در دسترس نبودن صفحه‌لمسی گوشی، سطوحی از کنترل را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

یکی از ویژگی‌های جذاب‌تر که البته آکیولس ریفت نیز از آن بی‌بهره است و کمبود آن به وضوح حس می‌شود، حالت "عبور" است. این حالت به شما امکان می‌دهد که بین واقعیت مجازی و دنیای حقیقی اطراف خود سوئیچ کرده و در زمانی که نیاز داشته باشید با فعال کردن دوربین عقبی گوشی، تصویری از محیط پشت هدست را به شما نمایش دهد تا مجبور به خارج کردن آن نباشید. علاوه بر این، با استفاده از این خصوصیت می‌توان آیتم‌های جالب واقعیت افزوده را نیز به تصویر مشاهده شده از محیط اطراف اضافه کرد و کاربردهای دستگاه را گسترش داد.

اگرچه ممکن است بخشی از قابلیت‌های آکیولس در این هدست یافت نشود (باید منتظر ماند و دید) اما قابلیت‌های متمایز کننده‌ی آن را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت. با استفاده از حالاتی که بیان شد، در حالی که آکیولس کاربر را ملزم به نشستن پشت میزتان خواهد کرد، به نظر می‌رسد Gear VR سامسونگ از قابلیت موبایلی بیشتری برخوردار باشد. بنابراین هر یک از این دو دستگاه نقش و کاربرد مختص خود را دارا هستند که موجب می‌شود همکاری این دو شرکت چندان عجیب به نظر نرسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات