گوگل با پرداخت ۱ میلیارد دلار، Twitch را تصاحب کرد تا یوتیوب وارد دنیای گیمرها شود

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر شایعات مربوط به تصاحب Twitch، بزرگ‌ترین سرویس اشتراک گذاری ویدیوهای مرتبط با بازی، به گوش می‌رسید و امروز این خبر تایید شد. گوگل ۱ میلیارد دلار هزینه کرد تا بتواند گیمرها را بیش از پیش به خود نزدیک کند.
تبلیغات

هنوز همه جزییات مربوط به این قرارداد فاش نشده است. مثلا دقیقا نمی‌دانیم که یک میلیارد دلار بصورت کاملا نقدی پرداخت خواهد شد یا بخشی از آن در قالب سهام در اختیار صاحبان توییچ قرار خواهد گرفت. تنها چیزی که می‌دانیم این است که سرمایه‌گذاران سرویس اشتراک گذاری ویدیوهای گیمینگ موفق شدند چندین برابر سرمایه اولیه خود را بدست آورند.

در توییچ کاربران که عموما گیمر هستند، می‌توانند ویدیو استریم بازی خود را با میلیون‌ها کاربر این شبکه به اشتراک بگذارند تا دیگران به تماشای بازی آن‌ها بپردازند. توییچ به شدت بین گیمرها محبوب شده و روزانه میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند.

هر دو کمپانی گوگل و توییچ از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره اجتناب کرده‌اند و گفته‌اند که جزییات مربوط به این توافق ا ردر فستیوال GamesBeat 2014 که دو ماه دیگر برگزار می‌شود، مطرح خواهند کرد. تنها می‌دانیم که یوتیوب مسئول تصاحب توییچ است و انتظار می‌رود توییچ به نوعی با یوتیوب ترکیب شود یا ارتباط عمیقی بین آن‌ها برقرار گردد. خود یوتیوب در سال ۲۰۰۶ با پرداخت ۱.۶۵ میلیارد دلار بخشی از گوگل شد و میلیون‌ها دلار درآمد را برای غول جستجوی دنیا به همراه داشت.

توییچ که در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد، کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیو مربوط به بازی در حال انجام خود را از ایکس‌باکس، پی‌سی یا پلی استیشن برای کاربران آنلاین این شبکه اجتماعی به صورت ویدیویی استریم کنند. هر کدام از ویدیوی‌های مطرحِ به اشتراک گذاشته شده در این سرویس، توسط صدها هزار مخاطب دیده می‌شوند، مخاطبینی که علاقمند هستند، بدانید دیگران به چه شکل بازی مورد نظر آن‌ها را بازی می‌کنند یا رقبای آن‌ها در بازی‌های مختلف از چه تاکنیک‌هایی بهره می‌برند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ماه مارچ ۱.۳۵ درصد از کل ترافیک اینترنت توسط سایت Twitch اشغال شده است!

توییچ بطور متوسط ماهانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و بیش از ۱.۱ میلیون گیمر، ماهانه ویدیوهای خود را از طریق توییچ پخش می‌کنند. در سال ۲۰۱۱ توییچ تنها ۳.۲ میلیون کاربر فعال ماهیانه داشت؛ اما پس از توجه رسانه‌های مرتبط با بازی به این سرویس جالب، تعداد مخاطبین آن به شدت افزایش یافت.

یوتیوب  در زمینه ویدیوهای اینترنتی شماره ۱ محسوب می‌شود. این شبکه اجتماعی هر ماه پذیرای ۶ میلیارد ساعت ویدیو از ۱ میلیارد کاربر است. حال با اضافه شدن کاربران توییچ می‌توان انتظار داشت که آمار و ارقام یوتیوب نیز با افزایش چشم‌گیری روبرو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات