با دویدن، لباس‌های خود را بشویید!

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
انرژی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قدرت کشورها است، از این‌رو کمبود منابع انرژی بسیاری را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر واداشته است؛ شاید استفاده از انرژی انسان برای پیشبرد کارها چندان ایده‌ی تازه‌ای نباشد، اما روش بکارگیری این انرژی در ماشین لباس‌شویی Si Hyeing Ryu نگرش نوینی است.
تبلیغات

معمولاً کارشناسان در زمان دویدن روی تردمیل، کاربران را از انجام کارهای دیگری که منجر به پرت شدن حواس آن‌ها شود، منع می‌کنند. اما یکی از دانشجویان طراحی صنعتی در کره‌ی جنوبی تردمیلی به شکل دایره را برای شرکت در مسابقه‌ی آزمایشگاه طراحی الکترولوکس 2014 ارایه کرده که با دویدن روی آن می‌توان لباس‌های کثیف را نیز شست. این دستگاه هیبریدی یا به بیان بهتر لباس‌شویی-تردمیل قادر است تا با استفاده از انرژی جنبشی کاربر در زمان دویدن روی لباس‌های کثیف را نیز بشوید.

ElectroluxInt

هیونگ ریو، طراح این دستگاه در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

این دستگاه هیبریدی علاوه بر صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی، مزیت دیگری نیز دارد که می‌توان از جمله‌ی آن به ترکیب دو دستگاه جاگیر با یکدیگر اشاره کرد. همچنین این دستگاه زمان مورد نیاز برای شستن لباس‌ها و همچنین ورزش را نیز یکی کرده است.

درون ساختار دایره‌ای این تردمیل، چندین محفظه‌ی استوانه‌ای شکل قرار گرفته است که کاربری آن‌ها دقیقاً شبیه محفظه‌های موجود در ماشین‌های لباس‌شویی معمولی است. برای استفاده از این ماشین لباس‌شویی کافی است تا مسافتی برابر چند کیلومتر را درون این دستگاه بدویم تا انرژی مورد نیاز برای شستن لباس‌ها در چند نوبت یا برای چند نوبت تامین شود. این ماشین‌لباس‌شویی-تردمیل دارای باتری‌هایی است که انرژی الکتریکی تولید شده در زمان دویدن را ذخیره می‌کند تا در ماشین لباس‌شویی مورد استفاده قرار گیرند.

شاید اجبار و لزوم شستشوی لباس‌ها انگیزه‌ی مناسبی برای دویدن و حفظ سلامتی باشد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات