توشیبا حسگر بیولوژیک پوشیدنی خود را برای مصارف حوزه‌ی سلامت معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا یک سنسور بیولوژیک پوشیدنی را که به بدن انسان متصل خواهد شد در نمایشگاهی در ژاپن رونمایی کرد. این سنسور که Silmee Bar type نامیده می‌شود به دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های تجاری فروخته خواهد شد.
تبلیغات

 حسگر بیولوژیک توشیبا با اهداف دارویی و درمانی تولید نشده و این شرکت ژاپنی انتظار دارد از محصول جدیدش در آزمایش‌های تاییدی و ارزیابی‌ها بهره گرفته شود. این سنسور در نمایشگاه بین‌المللی Modern Hospital Show 2014 که ۲۵ تا ۲۷ تیر ماه در توکیو برگزار شد به نمایش درآمد.

توشیبا کسب و کار حوزه‌ی سلامت را بعنوان یکی از سه کسب و کار اصلی خود معرفی می‌کند. این شرکت تلاش دارد فروش خود در این حوزه را به ۵/۹ میلیارد دلار در سال مالی 2015 و بیش از ۷ میلیارد دلار در سال مالی 2016 برساند. توشیبا برای دستیابی به این منظور، تلاش دارد فعالیت‌های خود را در زمینه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان، پیش‌بینی و پرستاری و ارتقاء سطح سلامت تقویت کند. توشیبا در سال 2014، شرکت Healthcare Company را به منظور محکم کردن و تقویت نمودن کسب و کار حوزه‌ی سلامت خود تاسیس کرد.

سنسور بیولوژیک پوشیدنی جدید توشیبا، قادر به اندازه‌گیری و ثبت وضعیت ضربان قلب، امواج تپش نبض، تحرکات بدن و دمای پوست بصورت همزمان است. این سنسور با استفاده از ژل مخصوصی به سینه‌ی فرد متصل می‌شود و بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده، فواصل ضربان قلب، فواصل امواج نبض، میزان تحرک بدن و حالت‌های آن، نتیجه‌ی حاصل را از طریق بلوتوث بر روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند یا تبلت به نمایش در می‌آورد.

ابعاد این سنسور در حدود ۶۴×۲۸×۹/۶ میلی‌متر است و حدود ۱۴/۶ گرم وزن دارد. این سنسور می‌تواند بصورت مداوم طی ۲۴ ساعت مورد استفاده قرار گیرد و با استانداردهای مقاومت در برابر آب IPX5/IPX7 سازگاری دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات