گزارش عملکرد مالی ال‌جی در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: رکورد فروش ۱۴.۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی با برنامه ریزی دقیق و منظمی که از زمان عرضه اپتموس جی داشت و ارائه محصول موفقی به نام LG G2 توانست نظر مساعد کاربران مشکل پسند دنیای موبایل را به سمت محصولات خود جلب کند. حاصل این تلاش، فروش ۱۴.۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ بوده است.
تبلیغات

فروش تلفن‌های هوشمند ال‌جی نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به سه ماهه اول امسال، ۱۷ درصد رشده داشته است که برای ال جی یک رکورد بزرگ محسوب می‌شود.

درآمد بخش موبایل ال‌جی نیز ۱۶ درصد رشد داشته و به رقم ۳.۵۱ میلیارد دلار رسیده است. این بهترین فصل مالی برای ال‌جی-موبایل از سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۰ تا به امروز بوده است. سود عملیاتی بخش موبایل ال‌جی نیز در این فصل به رقم ۸۳.۴ میلیون دلار رسیده است. ال‌جی سه فصل پیش از این را با ضرر پشت سر گذاشته بود. انتظار می‌رود جی ۳ در درآمد و سود ال‌جی در سه ماهه سوم امسال نیز تاثیر گذار باشد و روند سوددهی این کمپانی کره‌ای ادامه یابد.

جالب است بدانید که یک سوم از ۱۴.۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رفته ال‌جی از اتصال LTE پشتیبانی می‌کرده‌اند. این بدین معنا است که تقاضا برای این تلفن‌ها افزایش یافته و ال‌جی توانسته نفوذ خود را در بازارهای توسعه یافته مانند امریکا، آسیای شرقی و اروپا افزایش دهد. سود خالص ال‌جی در فصل دوم سال ۲۰۱۴ نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد داشته است. ال‌جی در این فصل در مجموع ۱۴.۹۳ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به فصل قبل رشد ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است. ال‌جی تاثیرگذارترین محصولات برای رسیدن به این رشد را تلویزیون و موبایل عنوان کرده است. سود خالص این کمپانی در سه ماهه دوم به ۴۱۲ میلیارد وون معادل ۳۹۹.۸ میلیون دلار می‌رسد. سود عملیاتی ال‌جی در سه ماهه دوم به رقم ۵۸۸.۵ میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته، رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

میزان فروش بخش لوازم خانگی ال‌جی نیز نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته رشد ۹ درصدی را تجربه کرده است. جالب است بدانید که درآمد بخش لوازم خانگی ال‌جی در فصل دوم سال به رقم ۲.۹۴ میلیون دلار می‌رسد.

بخش تهویه هوای ال‌جی درآمد ۱.۵۹ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۱۵۹.۴ میلیون دلار را برای این شرکت به همراه داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات