درآمد فیس‌بوک ۱۳۸ درصد افزایش یافته است

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک که هم‌اکنون با دراختیار داشتن کمپانی‌های دیگر، یک شبکه‌ی اجتماعی ساده نیست، با انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، خبر از رشد ۱۳۸ درصدی در درآمد خود داده است که ماحصل آن درآمدی ۷۹۱ میلیون دلاری است.
تبلیغات

درآمد تبلیغاتی فیسبوک که بخش اعظمی از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص می‌دهد، ۲.۶۸ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۳ میلادی رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

تبلیغات در ابزار‌های قابل حمل در حدود ۶۲ درصد از کل درآمد تبلیغاتی فیس بوک را به خود اختصاص داده است که یک جهش بزرگ در تبلیغات ابزار‌های قابل حمل از زمان آغاز در سال ۲۰۱۲ میلادی به شمار می‌رود.

اما افزایش گستردگی فیسبوک منجر به بالا رفتن هزینه‌های این کمپانی نیز شده است.

هزینه‌ها در طول سه‌ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی در حدود ۱.۵۲ میلیارد دلار برآورد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۳ شاهد افزایشی ۲۲ درصدی است.

مارک‌زاگربرگ در جریان کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، فصل جاری را یکی از فصل‌های خوب فیسبوک عنوان کرد.

فیسبوک در حال حاضر 1.32 میلیارد کاربر فعال ماهیانه دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی شاهد رشدی 14 درصدی بوده است.

برای باقی‌ماندن در خط سیر پیشرفت و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، فیسبوک در سال جاری خریدهای بزرگی را انجام داده است. در ماه مارس میلادی این کمپانی، آکیولس را که در زمینه‌ی ساخت تجهیزات مرتبط با واقعیت مجازی فعالیت می‌کند، از آن خود کرد. همچنین فیسبوک در ماه فوریه نیز کمپانی WhatsApp را با داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال از آن خود کرد.

facebookInt2

بخش اعظمی از کاربران فیسبوک با طی کردن دوران گذار، با استفاده از ابزار‌های قابل حمل خود از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند. استفاده از صفحات نمایش کوچکتر به معنای قابل نمایش بودن و دیده‌شدن کمتر تبلیغات است، اما فیسبوک با دریافت مبالغ بیشتر برای تبلیغاتی که در ابزارهای قابل حمل نمایش می‌دهد، این موضوع را جبران کرده است. فیسبوک با نمایش تبلیغات در جریان پخش ویدئو کمبود این موضوع را جبران کرده است.

تغییر سیاست فیسبوک در نمایش تبلیغات در ماه می یا اردیبهشت ماه اعلام شد و این کمپانی از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های موجود نیز برای بالا بردن درآمدهای تبلیغاتی و کمک به انتقال بهتر از صفحات نمایش بزرگ‌تر به صفحات نمایش کوچک‌تر استفاده خواهد کرد.

آگاهی از علایق کاربران و جریان استفاده‌ی کاربران از این شبکه‌ی اجتماعی نشان از آگاهی فیسبوک از خوسته‌های کاربران دارد که از این‌رو نشان از برنامه‌ی این شبکه اجتماعی برای نمایش تبلیغات مناسب برای افراد دارد.

همچنین فیسبوک به این حقیقت اذعان کرده است که ساخت شبکه‌های پربازده تجاری حول اپلیکیشن WhatsApp‌ و Instagram که هر دو جزو خریدهای گران‌قیمت فیسبوک بوده‌اند، چندین سال به طول خواهد انجامید.

اخیراً اینستاگرام اعلام کرده است که نمایش تبلیغات در بریتانیا، کانادا و استرالیا را همچون ایالات متحده آغاز خواهد کرد، اما WhatsApp این قول را به کاربران خود داده است که هیچ‌گاه مورد هجمه‌ی تبلیغاتی قرار نخواهند گرفت.

facebookInt1

یکی دیگر از موضوعاتی که زاکربرگ به آن اشاره کرد، خرید ۲ میلیارد دلاری آکیولس است. وی تحولات در صنعت فناوری را با ورود و همه‌گیر شدن استفاده از واقعیت مجازی همچون تحولاتی خوانده است که تلفن‌های‌هوشمند در صنعت کامپیوتر تغییر دادند.

البته هنوز زمان زیادی تا همه‌گیر شدن استفاده از ابزار‌هایی در حوزه‌ی واقعیت مجازی وجود دارد و آکیولس نیز هنوز رسماً اولین هدست آکیولس ریفت را به بازار عرضه نکرده تا شاهد موفقیت یا شکست تجاری آن باشیم.

همان‌طورکه دیروز نیز در زومیت خواندید، فیسبوک برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی پربازدید، شاهد افزایش بازدید‌کنندگان بوده است که نشان از موفقیت سیاست‌های این کمپانی در زمینه‌ی جذب مخاطب دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ ایا خریدهای پرخرج زارکربرگ این کمپانی را به سوی موفقیت رهنمون خواهد ساخت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات