سواچ با اپل در تولید iWatch همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
‌وب‌سایت Venturebeat ادعا کرده که یک منبع آگاه به آنها خبر داده که اپل اولین شریک تجاری خود برای تولید ساعت هوشمند آ‌واچ را پیدا کرده است. سواچِ سوئیسی و اپل به دنبال ارائه محصولی مشتریک هستند.
تبلیغات

اپل برای راه‌اندازی خط تولید ساعت هوشمند خود با برندها و قیمت‌های متنوع، حالا حداقل یک شریک تجاری دارد. سواچ اولین همراه اپل در این عرصه است. در حالی که تصور همه بر این است که اپل به زودی یک یا دو مدل iWatch را معرفی خواهد کرد، کوپرتینویی‌ها به دنبال همکاری با تعداد زیادی کمپانی فعال در صنعت ساعت هستند تا ساعت‌های هوشمند متنوعی را روانه بازار کنند.

بنا به ادعای این وب‌سایت اپل و شرکای تجاری‌اش محصولات متنوعی در رده‌های قیمتی مختلف ارائه خواهند داد. این غول دنیای فناوری قصد دارد تا اکوسیستم خود شامل پلتفرم iOS، آیتیونز و قابلیت‌هایش در حوزه سلامتی و تندرستی را به مچ دست میلیون‌ها کاربر انتقال دهد. حتی بنا به ادعای منبع خبر، اپل فقط به برندهای معتبر و شناخته شده اکتفا نکرده و با تمام تولیدکنندگان به همکاری خواهد پرداخت.

حال به نظر می‌رسد اولین شریک بزرگ اپل در این راه سواچ خواهد بود. کمپانی سوئیسی Swatch با ۳۳.۵ میلیون دلار سهم از بازار، بزرگ‌ترین تولیدکننده ساعت در جهان است و ساعت‌هایی در رده‌های قیمتی مختلف تحت ۱۸ نام برند متنوع تولید می‌کند!

به نظر می‌رسد اپل با Timex که یکی از برندهای سواچ است برای استفاده از سنسورها و سایر قابلیت‌های حوزه سلامتی و... همکاری خواهد کرد، چرا که تایمکس سابقه کار در زمینه ساعت‌های مدرن هوشمند را تا حدی دارا است.

همچون ساعت‌های هوشمند سامسونگ، موتورولا و ال‌جی، محصول مورد نظر اپل نیز ماژول رادیوی سلولار ندارد و برای ارتباط و دریافت محتوا حتما به یک آیفون یا آیپد نیاز خواهد داشت. منبع خبر مدعی است که اپل برای ارتباط بین آی‌واچ و آیفون از بلوتوث کم‌مصرف استفاده خواهد کرد.

این اولین باری نیست که اپل با یک برند بزرگ در حوزه‌ای متفاوت همکاری می‌کند. به عنوان مثال همکاری اپل با نایکی برای توسعه فناوری سلامتی به کار رفته در آیپاد و آیفون را به یاد بیاورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات