لومیا 530 با مشخصات فنی مشابه لومیا 520؛ تلاشی برای رقابت در پایین‌رده‌ها

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت رقیب جدیدی را برای بخش گوشی‌های هوشمند پایین‌رده‌ی بازار تدارک دیده. لومیا 530 دستگاهی است که بعنوان نسل بعدی گوشی موفق لومیا 520 طراحی شده و ضمن دارا بودن مشخصات فنی مشابه و قیمت پایین ۱۱۴ دلار (پیش از مالیات) روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

 در حالی که لومیا 525 که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی لومیا 520 بود به حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی مجهز شده بود، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت در لومیا 530 به همان اصل ۵۱۲ مگ رم بازگشته و تنها ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز این دستگاه را همراهی می‌کند. یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای نیز در قلب این دستگاه خواهد تپید. کلیدهای on-screen قرار گرفته در لومیا 530، آن را پس از لومیا 630 به لقب دومین گوشی ویندوز فون که از کلیدهای on-screen بهره می‌برد نائل کرده است.

اگرچه ظاهر لومیا 530 به لطف رویکرد انحنادار طراحی، با لومیا 520 متفاوت است اما باز هم همچون نسل قبل، به یک صفحه‌نمایش ۴ اینچی مشابه و دوربین ۵ مگاپیکسلی بدون فلش برخوردار شده است. فراتر از بحث مشخصات فنی، این دستگاه می‌تواند برای ویندوز فون بسیار حائز اهمیت باشد. لومیا 520 عنوان محبوب‌ترین گوشی ویندوز فون را از آن خود کرد و نقش عمده‌ای در رسیدن این سیستم‌عامل به جایگاه سوم سهم بازار داشت. با در نظر گرفتن تلاش‌های گوگل برای تصرف بازارهای در حال توسعه و محدوده‌ی قیمتی دستگاه های پایین رده در پروژه‌ی Android One، و نیز احتساب دستگاه‌هایی نظیر Moto E و Moto G، ویندوز فون شاهد تناتنگ شدن رقابت در رده‌ای بوده که موفقیت نسبی خود را مدیون آن است.

lumia530 560px

در هر صورت مایکروسافت تلاش دارد بازار دستگاه‌های پایین رده را با ارائه‌ی دستگاه‌های ویندوز فون بی‌رقیب و در دست گوگل رها نکند. ردموندی‌ها قصد دارند طی ۱۸ ماه آینده لومیا را جایگزین پایین‌رده‌های پیشین نوکیا نظیر سری آشا نمایند. مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که این شرکت موفق به فروش ۵/۸ میلیون دستگاه لومیا 520 در فاصله‌ی زمانی ۲۵ آوریل تا ۳۰ ژوئن شده و بر همین اساس لومیا 530 نیز نقشی حیاتی در پیشبرد سهم ویندوز فون و لومیا از بازار خواهد داشت.

مایکروسافت برنامه دارد که لومیا 530 را در دو مدل تک و دو سیم‌کارت با رنگ‌های نارنجی، سبز، سفید و خاکستری تیره که به پوسته‌ی قابل تعویض مجهز هستند روانه‌ی بازار نماید. برخلاف لومیا 525، مایکروسافت تصمیم دارد لومیا 530 را بصورت جهانی در دسترس خریداران قرار داده که به این معناست که بزودی شاهد جایگزین شدن ویندوز فون 8.1 با مدل قدیمی‌تر خود در رنج پایین رده‌ی بازارهای جهان خواهیم بود. لومیا 530 از ماه آگوست معادل با مرداد ماه ابتدا وارد بازارهای منتخب خواهد شد و سپس در سایر کشورها نیز عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات