گزارش عملکرد مالی مایکروسافت در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: سود ۶.۴۸ میلیارد دلاری از درآمد ۲۳.۳۸ میلیارد دلار

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز مایکروسافت نیز همچون اپل، گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۴ معادل سه ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد. مایکروسافت در این فصل موفق به کسب درآمد ۲۳.۳۸ میلیارد دلاری شده که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته، رشد داشته است.
تبلیغات

درآمد مایکروسافت در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ به ۲۳.۳۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به درآمد ۱۹.۹ میلیارد دلاری سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رشد هرچند اندک بازار PC نه تنها به افزایش درآمد اینتل کمک کرد، بلکه موجب شده تا درآمد مایکروسافت نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ افزایش یابد. درآمد فروش سیستم‌عامل ویندوز به تولیدکنندگان سخت‌افزاری در این فصل ۳ درصد افزایش یافته است. شاید یکی دیگر از دلایل افزایش درآمد مایکروسافت از بخش ویندوز مربوط به ارتقاء کامپیوترها در شرکت‌ها باشد که به دنبال قطع پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی انجام شده است.

مایکروسافت طی چند ماه اخیر تمرکز ویژه‌ای بر روی موبایل و سرویس‌های ابری داشته است و همچنان برای افزایش نفوذ ویندوز فون سخت در تلاش است. مایکروسافت در این فصل موفق به فروش ۵.۸ میلیون دستگاه تلفن لومیا و ۳۰.۳ میلیون تلفن ویندوز فونی غیر لومیا شده است. با این وجود به نظر می‌رسد که فروش تلفن‌های لومیا نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

مایکروسافت در این فصل موفق به تصاحب کامل نوکیا شد و باید دید سیاست‌های جدید ساتیا نادلا چه تاثیری در فروش تلفن‌های لومیا خواهد داشت.

متاسفانه مایکروسافت این بار نیز اطلاعات دقیقی در باره میزان فروش تبلت‌های سرفیس ارائه نکرد. اما با این حال ۴۰۹ میلیون دلار از درآمد مایکروسافت در این سه ماهه مربوط به تبلت سرفیس بوده است. مایکروسافت همچنین تصمیم گرفت تا سرفیس مینی را عرضه نکند تا زیر بار هزینه‌های طراحی و تولید یک فرم‌فاکتور جدید نرود.

مایکروسافت در این فصل موفق به فروش ۱.۱ میلیون دستگاه ایکس‌باکس شده است. متاسفانه مایکروسافت مشخص نکرده که چه میزان از این فروش مربوط به ایکس باکس وان و چه مقدار مربوط به ایکس‌باکس 360 بوده است.

بخش سرورها و سرویس‌های ابری مایکروسافت بسیار موفق عمل کرده‌اند. درآمد این بخش‌ها ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۱۳.۴۸ میلیارد دلار رسیده است. سرویس‌های‌ ابری Azure، آفیس 365، شیرپوینت، اکسچنج، بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته‌اند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که قصد دارد ۱۸ هزار کارمند این شرکت را تعدیل کند تا هزینه‌های جاری کاهش یابد. تقریبا نیمی از این کارمندان پس از تصاحب ۷.۲ میلیارد دلاری نوکیا به مایکروسافت اضافه شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات