مایکروسافت: فروش سرفیس‌پرو 3 از نسل‌های گذشته‌ پیشی گرفت

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، از تصمیمش برای عدم عرضه‌ی نسخه‌ی مینی سرفیس پرده برداشت. ردموندی‌ها در این کنفرانس اطلاعاتی را از میزان فروش سرفیس‌پرو ۳ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در اختیار رسانه‌های گذاشتند.

Amy Hood، مدیر امور مالی مایکروسافت در این کنفرانس در مورد فروش سرفیس‌پرو ۳ مایکروسافت چنین اظهار نظر کرد:

هرچند هنوز زود است، اما سرفیس‌پرو ۳ در این مدت کوتاه توانست تا در فروش دو نسل قبلی تبلت‌های مایکروسافت را پشت سر گذارد.

هود با بیان این موضوع اشاره‌ای به اعداد و ارقام فروش این تبلت نکرد. براساس اطلاعات منتشر شده، درآمد حاصل از فروش سرفیس‌های مایکروسافت ۴۰۹ میلیون دلار است که شامل فروش تبلت‌های سرفیس‌پرو ۲، سرفیس ۲ و همچنین سرفیس‌پرو ۳ است که اخیراً روانه‌ی بازار شده است. این رقم در مقایسه با سه‌ما‌هه‌ی پیش از آن که رقمی ۵۰۰ میلیون دلاری را نصیب مایکروسافت کرده بود، کاهش یافته است.

سرفیس‌پرو 3 در مقایسه با نسل‌های پیشین دارای تفاوت‌های عمده‌ای است که از جمله‌ی آن می‌توان به بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی همراه ساختاری سبک‌تر و باریک‌تر در مقایسه با نسخه‌های پیشین اشاره کرد، هرچند نکته‌ی مهم ثابت باقی ماندن قیمت این تبلت است.

همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت خواندید، وی از تصمیم مایکروسافت برای عدم عرضه‌ی نسخه‌ی مینی تبلت سرفیس پرده برداشت و به این نکته اشاره کرد که این تصمیم در زمان تببین نقشه‌ی راه آتی این کمپانی گرفته شده است.

در مورد حوزه‌ی نرم‌افزاری نیز هم‌اکنون کاربران پلتفرم iOS اپل قادرند تا از سرویس آفیس 365 استفاده نمایند. مایکروسافت تا پایان سه‌ماهه دوم موفق به اضافه کردن یک میلیون کاربر جدید به سرویس آفیس 365 شده است و تعداد کاربران این سرویس هم‌اکنون به ۵.۶ میلیون نفر رسیده است.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید